Honda заменя вековен подход за дизайн на автомобили с виртуална реалност
Honda се отказва от дизайнерска практика, която е определяна като основа на автомобилостроенето от 30-те години насам. Компанията, която е на стойност 43 милиарда долара, все още разчита на глинени модели в реален размер, за да оценява своите проекти - изпитан метод, чийто пионер е дизайнерът на GM Харли Ърл.
Откакто избухна пандемията обаче автомобилният производител постепенно разчита все по-малко на тази практика, тъй като трябваше да търси алтернативи, след като екипите му в Лос Анджелис, Охайо и Япония нямаше как да пътуват в продължение на дълги месеци. От Honda разказват, че ограниченията за пътуване през двете пандемични години са "застрашили" съвместната работа на дизайнери и инженери, създавайки възможност за ускорено приемане на виртуалната реалност (VR).
По пътя към VR
До юли 2020 г. Honda открива две студия, посветени на VR - едно в Торанс, Калифорния, и друго в Токио - за да могат екипите ѝ да предоставят обратна връзка по итерациите на интериора и екстериора на новите модели, без да се налага да пътуват със самолет до някъде. Около две години и половина по-късно автомобилният производител обяви, че проектите, които е разработил и оценил чрез VR, вече слизат от монтажните линии.
"Във VR среда можете да развиете един дизайн за много по-кратък период от време", коментират от Honda по време на брифинг пред журналисти в студиото си в Калифорния, цитирани от TechCrunch.
Студиото е с размерите на половината от игрище от НБА, оборудвано е с десетки VR хедсети Varjo, три демонстрационни станции за "сядане" във виртуални автомобили (Pilot '23 и Prologue EV '24) и още много футуристична апаратура. То разполага както с изцяло виртуални станции, така и със съвсем физически, включващи волани, педали за газ и врати.
По думите на представители на Honda VR технологията им спестява много време за разработване на модели, позволявайки им бързо да променят проектите и тези промени да бъдат обсъждани в рамките на същия ден .
Очаква се преминаването на Honda към VR да направи дизайнерските екипи на компанията по-устойчиви, като елиминира някои самолетни пътувания и намали броя на итерациите на прототипи, нужни за създаването на един автомобил.
VR дава много повече от дизайн на автомобилната индустрия
Но дизайна на нови модели далеч не е всичко, което виртуалната реалност може да даде на автомобилната индустрия. Този пазар се очаква да достигне близо десетки милиарди при едва 760 млн. през 2019 г., когато започна пандемията. И огромният ръст има своето обясниение – VR технологиите могат да променят много процеси в индустрията и да донесат значителни позитиви в различни посоки.
Една от тях е обучението. VR софтуерът за обучение е полезен както за производството, така и за следпродажбеното обслужване. Той може да бъде част от корпоративните програми за обучение на автомобилните производители, за да се гарантира бързото въвеждане на новите служители и предоставянето на умения, съответстващи на имиджа на марката, посочват в своя блог от доставчика на софтуер за виртуална реалност Science Soft.
VR обучението може да бъде предложено и на потенциални купувачи на автомобили, които биха оценили ефективните и безопасни VR уроци по шофиране на конкретни модели, съобразени с техните специфики.
Чрез този тип платформи потребителят може да шофира или да извършва техническо обслужване на виртуален автомобил, точно както би го направил с физически. С изключение на рисковете.
VR разкрива нови възможности и пред автосалоните. „Технологията може да се превърне в механизъм за повишаване на онлайн продажбите на производители и дистрибутори чрез виртуални шоуруми, в които потенциалните клиенти ще разглеждат 3D екстериора и интериора на автомобилите и ще правят тест драйв. Без да напускат домовете си“, обясняват още от Science Soft.
VR автосалоните представят пълно и детайлно копие на физическия модел, но за разлика от него позволяват на потребителите лесно да променят елементи като цвят на екстериора или материал на интериора, за да разберат коя комбинация им харесва най-много.