Amazon закрива благотворителната си програма AmazonSmile
Гигантът в електронната търговия Amazon обяви, че спира своята инициатива AmazonSmile. Програмата, която съществува от 2013 г., позволява на клиентите да избират благотворителна организация, на която Amazon след това да направи дарение на стойност 0,5% от сумата за тяхната покупка.
AmazonSmile официално ще бъде закрита в понеделник, 20 февруари.
В имейл до потребителите на AmazonSmile, който компанията публикува и онлайн, се казва, че причината за затварянето на благотворителната инициатива е, че тя не е се е развила до степен, до която да създаде въздействието, на което гигантът първоначално се е надявал. От компанията отбелязват, че при повече от 1 милион благотворителни организации, отговарящи на условията за програмата, въздействието на даренията е сравнително незначително.
Някои ползватели на услугата обаче коментираха в Twitter, че дори сравнително малки дарения могат да имат голямо влияние върху малките благотворителни организации.
Amazon claims the Amazon Smile program didn’t have an impact. I can tell you as an animal not for profit it made a huge difference to us. That $9400 meant the world. That isn’t nothing to us. #amazonsmile #amazon @amazonsmile pic.twitter.com/O67cPhQ3rV
— Crouton & Friends????️???? (@m_crouton) January 19, 2023
Amazon посочва, че затварянето на AmazonSmile не означава край на филантропията на компанията и ще продължи да инвестира в други области, където може да направи значима промяна.
Компанията ще направи и еднократно дарение на благотворителните организации в рамките на AmazonSmile, „еквивалентно на спечеленото от тях за три месеца през 2022 г. чрез програмата“. Amazon също така отбелязва, че благотворителните организации могат да продължат да набират пари от дарения до закриването на програмата на 20 февруари.
Затварянето на AmazonSmile идва в момент, в който компанията отчаяно се опитва да намали разходите си на фона на страховете от забавяне на икономиката и висока инфлация. В началото на януари главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси обяви, че компанията ще закрие повече от 18 000 работни места – почти два пъти повече от съкращенията, за които се говореше, че компанията планира миналия ноември.
Тази седмица агенция Reuters съобщи, че съкращенията започват, най-напред в САЩ, Канада и Коста Рика, позовавайки се на служебен мейл, до който е получила достъп. Съкращенията вероятно ще засегнат най-сериозно отделите за човешки ресурси и търговия на дребно, посочва CNBC.