Марките имат проблем с ангажираността в Instagram. И той се влошава
Нивото на ангажираност на брандовете в Instagram спада, въпреки че продължават да публикуват съдържание със същата честота.
Това показва проучване на агенцията за анализи Rival IQ, която е измерила активността в социалните медии на 2100 компании от 14 индустрии.
Тя установява, че степента на ангажираност на публикация според броя на последователите е около 0,47% в различните индустрии през миналата година, или с около 30% по-ниска от предходната 2022 г.
Проучването разкрива, че степента на ангажираност в платформата, притежавана от Meta, е започнала да спада поне от 2019 г., когато е била съществено по-стабилна - 1,22%.
В доклада са анализирани около 841 000 публикации в Instagram и 2,3 милиарда ангажирания.
В резултатите лъсва една неудобна истина за маркетинга в социалните медии: че времето и енергията, които марките влагат в определени платформи, невинаги гарантират възвръщаемостта на инвестициите.
Не е изненада коя платформа е свръхиндексирана по отношение на ангажираността на марките. TikTok, която се появява в доклада на Rival IQ за първи път тази година, е постигнала средна степен на ангажираност на пост от 5,69% през 2022 г.
Собственикът на TikTok се изправя срещу Meta в битка за пазара на VR очилаPico, собственост на ByteDance, увеличава доставките на VR очила в опит да се конкурира с Quest 2 на Meta
Според Rival IQ степента на ангажираност е по-добър измерител на успеха на компаниите, отколкото сравняването на органичните харесвания, споделяния или привличане на нови последователи.
"За нас коефициентът на ангажираност на публикация е метриката, защото контролира обема на публикациите и размера на аудиторията, и помага на маркетолозите да разберат как се справят спрямо конкурентите", заявяват авторите на проучването.
И все пак, не губете надежда ако сте марка или компания, която отделя много средства от бюджета си за Instagram. Анализът на Rival IQ установява, че някои индустрии се справят много по-добре от други. Спортните отбори и особено компаниите от образователната сфера постигат добри резултати в платформата.
Любопитна е тенденцията, че форматът Instagram Reels, основен съперник на TikTok, се представя особено добре в редица сектори, включително търговията на дребно, здравеопазването и красотата, както и хранително-вкусовата промишленост.
Три стратегии за директни продажби през социалните медии За да бъде изградена възможно най-добрата стратегия за социална търговия за един бизнес, трябва да се имат предвид редица фактори
Кратките видео формати вече официално навлязоха и в чата на Instagram, очевидно готови да детронират останалите конкуренти в надпреварата за най-ангажиращ тип публикация, се казва още в доклада. Заключенията само затвърждават все по-нарастващата популярност на краткото видеосъдържание в социалните медии, въпреки че не всички потребители на този етап са готови да приемат такава промяна.
Трендовете за тази година са категорични: да създадете съдържанието за клиента си ще бъде по-ефективно, отколкото да го направите за продукта си. Причината – по-голямата част от потребителите на Instagram са в младежка възраст, а както знаем, поколението Z обича да говори, чете и гледа себе си и за себе си.
Неслучайно, според новия доклад за тенденциите тази година "Над половината от представителите на поколението Z ще се вдъхновяват за мода или красота от дигитални аватари или инфлуенсъри".
Трябва да е ясно, че цифровите аватари и инфлуенсъри не са хора, а компютърни творения, създадени от пиксели. Това от своя страна е идеална възможност да станат посланик на марката пред последователите ѝ в мрежата, смятат специалистите. Очаква се изкуственият интелект в Instagram да се разрасне, като се създадат инструменти за аудио и видео, генерирани от него.
Подсилените публикации за по-голяма видимост и видео мемета не само ще останат основен арсенал на брандовете, но и ще продължат да набират скорост и през 2023, се казва в анализите на тенденциите за предстоящата година.
Платените акаунти - промяна на модела в отговор на насрещните ветрове Регулаторния натиск притиска социалните мрежи да диверсифицират каналите си за приходи Всички тези новини идват на фона на промяната, която собственикът на Instagram Марк Зъкърбърг въведе само преди броени дни, а именно платена абонаментна услуга за верификация на акаунти, наречена Meta Verified.
Срещу 11,99 долара на месец през уеб браузър и 14,99 долара на месец в iOS потребителите на платформите Instagram и Facebook ще могат да представят свой документ за самоличност и да получат “синя значка”, която удостоверява автентичността на профила им.
Услугата ще бъде въведена в Австралия и Нова Зеландия тази седмица, а след това и в други държави.
"Тази нова функция е свързана с повишаване на автентичността и сигурността в нашите услуги", написа Зъкърбърг в публикация в Instagram.