След загубите през последните три години, причинени от пандемията, цел номер едно на бокс офис компаниите е да достигнат до върховите постижения преди COVID-19, разчитайки основно на франчайз продукциите да запълнят местата пред големия екран и да „продават пуканки“, пише CNBC.

Новите мисии на супергероите, пилотите на изтребители и сините аватари върнаха зрителите в киносалоните, но несекващият поток от среднобюджетни филми в различни жанрове също осигурява солидна част от продажбите на билети.

"Започваме да достигаме нивата от 2019 г.", смята Пол Дъргарабийдън, старши медиен анализатор в Comscore. "Да не забравяме, че 2019 г. не беше слаба. Тя беше втората по големина бокс офис година с 11,4 млрд. долара.", допълва експертът.

Представянето на бокс офиса за 2019 г. е възприето като еталон за индустрията, тъй като представлява последната пълна година на нормално състояние в кината преди пандемията.

След като салоните отново отвориха врати за посетители в края на 2020 г., вътрешният бокс офис в САЩ непрекъснато се възстановява, като всяка година генерира значително по-високи продажби на билети.

Само за две седмици: Новият „Аватар“ мина кота 1 млрд. долара Според режисьора Джеймс Камерън неговият технологично иновативен филм трябва да спечели 2 млрд. долара, за да излезе на печалба

Миналата година достигна 7,5 млрд. долара, което е с 64% повече от 4,58 млрд. долара продажби на билети, отчетени през 2021 г. Но изостава с около 34% спрямо 2019 г., отчита CNBC.

Анализаторите обясняват по-ниските нива с ограничените запаси от кинопремиери, а не с общата незаинтересованост на потребителите да се върнат в кината.

През 2023 г. новите премиери се връщат към обичайните си нива и това "води до по-здрав пазар като цяло", казва Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice.com.

Късометражните филми с кауза – тежката артилерия в маркетингаМакар че краткото съдържание в социалните медии може да ангажира потребителите, този ангажимент е в рамките на минути

Между януари и март студията са открили 18 широкоекранни премиери, което е с 25% по-малко от 24-те, пуснати през същия период на 2019 г.

По подобен начин бокс офисът за първото тримесечие на 2023 г. също изостава с 25%, генерирайки около 1,8 млрд. долара през първите три месеца на годината, в сравнение с 2,4 млрд. долара през 2019 г.

Броят на филмовите премиери е важен за индустрията. През 2022 г. през първото тримесечие има само 16 широки премиери и бокс офисът генерира 400 млн. долара по-малко от продажби на билети, възлизащи на 1,41 млрд. долара.

Експертите обясняват пред CNBC, че блокбъстърите и франчайз филмите са важни, но стабилният поток от филми с нисък и среден бюджет също е от решаващо значение за цялостния успех на индустрията.

"Най-обнадеждаващият знак за мен е, че има по-голямо разнообразие, отколкото миналата година", казва Робинс. Според негови наблюдения, има повече заглавия за възрастната аудитория и повече жанрови заглавия, което е привлекателно за потенциални зрители.

Хитовите филми няма да спасят кината от бавна смърт. Но ето кое можеЕдинственият начин кината да оцелеят е собствениците им да спрат да мислят за тях само като за кина

Около 33% от потребителите заявяват, че биха ходили повече на кино, ако касите предлагат по-широк спектър от филмови жанрове и избор, според ново проучване на United Talent Agency. В него са анкетирани 2000 души от САЩ на възраст от 15 до 69 години и 75% от тях планират да ходят по-често на кино през 2023 г. в сравнение с 2022 г.

Програмата за 2023 г. ще се подобри с навлизането във второто тримесечие на годината, категорични са експертите. И тъй като все повече хора ходят на кино, те предвиждат неочаквани приходи.

Киносалоните са местата, където зрителите гледат трейлъри за предстоящи премиери и вероятно ще се вдъхновят да се връщат отново и отново в киното, за да гледат премиерите, допълват експертите.