Warner Bros. Discovery влиза на стрийминг пазара с нова суперуслуга - Max
Warner Bros. Discovery представи Max - стрийминг услуга, която обединява някои от най-известните франчайзи на компанията под един покрив.
Според CNN тази стратегия на гиганта във филмовата индустрия има за цел да се конкурира агресивно на пазара на стрийминг услуги, тъй като приходите от традиционния линеен телевизионен бизнес намаляват.
Новата услуга, обявена от главния изпълнителен директор Дейвид Заслав на пресконференция в сряда, ще стартира на 23 май и ще предостави на потребителите достъп до голяма библиотека от програми от обширното портфолио на Warner Bros. Discovery - Warner Bros., HBO, HGTV, Food Network, Cartoon Network, TLC и др.
“Имаме толкова много от емблематичните и световно признати франчайзи. Това е нашата суперсила. А Max e стрийминг платформата, към която всеки член на домакинството може да се обърне за забавление”, казва той, цитиран от CNN.
Абонатите на Max ще могат да избират между три ценови нива, като най-евтиното ще показва реклами, а вторият абонамент ще бъде на нивото на HBO Max. Тази версия ще позволява на потребителите да стриймват на две устройства едновременно и да изтеглят до 30 заглавия, но съдържанието ще бъде достъпно само във HDR, а не в 4K.
Тези, които искат да имат достъп до 4К, ще трябва да изберат най-високото ниво, което включва до четири едновременни стрийма, 100 изтегляния и звук Dolby Atmos.
Netflix загърбва количеството на продукцията за сметка на качеството Водещата стрийминг услуга планира да увеличи усилията си за разработване на собствени филми
Настоящите клиенти на HBO Max ще бъдат прехвърлени към новата услуга без никакво действие от тяхна страна. Тези потребители, казва говорител на Warner Bros. Discovery пред CNN, могат да запазят съществуващите функции като 4K HDR резолюция за ограничен период от време, преди да бъдат подканени да преминат към новото най-високо ниво на абонамент.
Платформата Max е следствие от мегасливането между WarnerMedia и Discovery, обявено през 2021 г. и завършено миналата година.
Warner Bros. Discovery е и компанията-майка на CNN.
"План за атака" чрез новини и спорт
Ръководителите на компанията определят новата стрийминг услуга като уникална по своя микс от съдържание продукт.
Заслав намеква, че новините и спортните програми ще бъдат включени в услугата в бъдеще, като се има предвид, че Warner Bros. Discovery притежава брандове като Turner Sports и CNN.
"Ние сме световен лидер в спорта и новините. След няколко месеца ще представим продължението на нашия план за атака, за да използваме това важно и отличаващо ни съдържание за допълнително развитие на нашия стрийминг бизнес", посочва той.
Услугата Max е пример как Warner Bros. Discovery, която доскоро се беше вкопчила в традиционния телевизионен бизнес, вижда бъдещето, тъй като сферата на сегашния ѝ фокус запада за сметка на стрийминг индустрията.
Кралят на регионалните спортни мрежи е пред фалит заради дългове на DisneyDiamond Sports Group е изправен пред риск от несъстоятелност, след като дълговете му достигнаха над 8 млрд. долара
Други подобни гиганти също правят сходен завой, включително Disney, NBC и Paramount. Но нито една от тези компании все още не може да постигна успеха на Netflix - пионер в стрийминг бизнеса, който има над 230 млн. абонати по света.
Warner Bros. Discovery се надява, че до 2025 г. ще събере 130 млн. абонати. Затова и по време на откриващата пресконференция шефът на Max Жан-Бриак Перет разкрива и няколко подобрения в интерфейса на HBO Max, чиято цел е увеличаване на задържането и ангажираността на потребителите. Компанията е инвестирала в машинно обучение, така че домашните канали да могат да препоръчват съдържание, използвайки "човешки плюс машинен подход", посочва още CNN.
Този старт обаче идва в момент, в който ръстът на абонатите на стрийминг услугите се забавя. И това е тенденция от последните години, тъй като пазарът става все по-наситен. Някои компании дори въведоха по-ниски цени на плановете, поддържани от реклами, за да привлекат допълнително интерес.
В същото време все по-често доставчиците на стрийминг услуги се стремят да изтъкнат рентабилността пред ръста на абонатите като най-важен барометър за успех. Миналата година Netflix дори обяви, че ще спре да предоставя насоки за своите абонати, като добави, че компанията е "все по-фокусирана върху приходите като основен показател".