Deutsche Bank свива борда и започва съкращения на работни места
Deutsche Bank планира да намали броя на членовете на Управителния съвет от 10 на 9 и да съкрати работни места в областта на инфраструктурата и частното банкиране.
Целта е по този начин да се спестят разходи заяви източник, близък до банката, цитиран от Reuters.
Най-голямата германска банка, която трябва да представи резултатите за първото тримесечие на 27 април, отказа да коментира плановете.
Според твърденията на вътрешния източник, мерките за съкращаване на разходите не са свързани и не засягат плановете за замяна на заместник-изпълнителния директор Карл фон Рор, за когото стана ясно, че няма да запази позицията си като член на управителния съвет.
През февруари главният изпълнителен директор на Deutsche Bank Кристиан Севинг заяви, че не може да изключи съкращения на работни места.
Банката завърши етапа на трансформация в края на 2022 г. с подобрено съотношение разходи/приходи, но в сравнение с други европейски банки, нивата на приходи остават по-ниски от тези на разходите.
Deutsche Bank премина през преструктуриране на стойност няколко милиарда евро през последните години с цел намаляване на разходите и подобряване на рентабилността.
През 2022 г. кредиторът регистрира годишна нетна печалба в размер на 5 млрд. евро (5,4 млрд. долара), което е със 159% повече от предходната година.
Коефициентът му CET1 - мярка за платежоспособността на банката - възлезе на 13,4% в края на 2022 г., докато коефициентът му на ликвидно покритие беше 142%, а коефициентът на нетно стабилно финансиране - 119%.
В началото на месеца стана ясно, че на фона на опитите на регулаторните органи в Германия да укрепят доверието в банковия сектор през 2022, оплакванията на потребители от банки и други финансови компании в страната са се увеличили.
След като BaFin, германският орган за финансов надзор, засилва мерките си за защита на потребителите след срива на компанията за разплащания Wirecard, за миналата година получава 15 000 жалби от потребители, свързани с техните банки и други доставчици на финансови услуги. През 2021 г. те са били 12 500.
Според длъжностни лица, банкери и потребителски организации оплакванията включват основно дълги срокове за обработка на документи за закриване на сметки, промени в условията и свиване на клоновите мрежи.