На годишната си I/O конференция тази седмица Google трябваше да докаже нещо много важно: че все още може да управлява търсенето в ерата на изкуствения интелект.

От този месец потребителите в САЩ ще могат да тестват нов начин на търсене, базиран на AI. При него търсачката ще обобщава отговорите вместо да се налага потребителите да кликват върху няколко връзки, за да получат информация. Най-новите AI модели за търсене ще предлагат сравнения на продукти и дори страници за пазаруване.

По време на демонстрациите Google показа как новият продукт, наречен Converse, може да подпомогне търсенето на нов велосипед или планирането на семейно пътуване, посочва CNBC.

Продуктът, който е част от новата стратегия на компанията - Search Generative Experience или SGE – ще бъде достъпен за потребителите на Labs. Те могат да получат достъп до него чрез иконата на Labs в мобилното приложение на Google или в настолната версия на Google Chrome.

Converse също така ще предложи „режим на разговор“, чрез който потребителите могат да „задават“ последващи въпроси.

Google планира да направи търсенето по-„лично“ с AI чат и видеоклиповеПромените имат за цел да отговорят на заявки, на които не може лесно да се отговори чрез традиционните уеб резултати от „10 сини връзки“

Google все пак ще държи AI в своя водещ продукт на здрава каишка: търсачката ще избягва обобщаването на извънредни новини, например, и всеки „факт“, който неговият AI представя, ще се проверява два пъти от Google, преди потребителят да го види в Chrome или в мобилното приложение на Google, посочва Fast Company.

Второто AI изживяване е Bard. Google обновява своя чатбот с изкуствен интелект, като го прави по-широко достъпен и му дава разнообразие от нови възможности.

Той ще генерира скриптове за ситкоми, изображения с надписи и дори ще се интегрира с избрани AI инструменти на трети страни. Например, Adobe пуска своя инструмент за генериране на изображения Firefly в Bard.

Google използва новия голям езиков модел PaLM 2, за да може ботът да предоставя по-интелигентни отговори на потребителски въпроси.

Bard ще може да отговаря на запитвания на английски, японски и корейски, а Google скоро ще разшири достъпността му за 40 езика, каза Джак Кравчик, продуктов ръководител на Bard в Google, по-рано тази седмица.

Чатботът на Google вече може да програмира на 20 езикаТехнологичният гигант поставя на пауза проекта си за нов огромен кампус в Сан Хосе

Bard скоро ще включва и изображения в отговорите, а през следващите няколко месеца Google ще улесни подаването на подкани в чатбота с изображения чрез инструмента Google Lens. Например, човек може да насочи смартфона си към шкаф, пълен с материали за изкуства и занаяти, и да попита какво може да се направи с тях.

Google ще използва AI и за помощ при писането на имейли в Gmail. При демонстрацията на продукта „Help Me Write“, който използва контекст от предишни съобщения, за да създаде ново, Google показа как инструментът пише текст за пълно възстановяване на сумата от авиокомпания. Настройките позволяват генерирания текст да бъде по-дълъг или по-кратък.

„Просто въвеждате подканата за това, което искате да създадете, натискате Create и се появява пълна чернова“, каза главният изпълнителен директор на Alphabet и Google Сундар Пичай.

Извън продуктите с AI, по време на своя годишен I/O фестивал Google представи три нови устройства: Pixel Fold ($1800) и Pixel Tablet ($499), които ще бъдат на пазара през юни и Pixel 7a ($499) – по-евтиният смартфон на компанията, който вече се доставя.

Pixel Fold е първият сгъваем телефон на компанията, който според Google е най-тънкият модел в сегмента и може да се похвали с 7,6-инчов дисплей, когато е отворен.

Google

Pixel Fold ще се конкурира директно с устройствата на Samsung в САЩ, посочва CNBC, и ще се присъедини към пазара на подобни сгъваеми телефони, пуснати от китайски компании като Oppo, Xiaomi и Huawei.

След години на тихо присъствие на пазара, хардуерът Pixel на Google расте в световен мащаб – делът му почти се удвои на много пазари през изминалата година, въпреки че все още изостава доста от Apple и Samsung, отбелязва Fast Company. Телефоните Pixel понастоящем представляват 12% от продажбите на Android в САЩ.