През последните години социалните медии придобиха изключителна власт над обществените процеси. От ролята им по време на избори, през амплоато им на източник на лични данни, до канал за провеждане на кампании, свързани с хибридни атаки, пропаганда и откровена дезинформация – те играят важна роля във всяко оформящо света ни събитие.

Тази власт на социаялните мрежи беше демонстрирана и в началото на тази седмица, след като стана ясно, че предизвикателство в TikTok в крайна сметка е струвало 200 млн. долара на един от водещите автомобилни производители – Hyundai.

Компанията, съобщава Engadget, е сложила сравнително бърз край на колективен съдебен иск, предизвикан от нашумяло TikTok предизвикателство за кражба на автомобили, съгласявайки се да плати 200 млн. долара, за да обезщети около 9 млн. собственици на Hyundai и Kia в САЩ. Около 145 млн. долара от тях са предназначени за покриване на загубите на потребители, чиито автомобили са били откраднати или повредени и не са получили застрахователно покритие за нанесените им щети.

Династия за милиарди: Босът на Ferrari влиза в съдебна битка срещу майка сиСъдът в Торино има последната дума в спор, който разделя семейство Аниели – основатели на Fiat и известна бизнес династия в Италия


Споразумението обхваща широка гама от автомобили Hyundai и Kia, пуснати на пазара между 2011 и 2022 година, включително Elantra, Santa Fe и Tucson. Включени са и моделите Genesis Coupe от 2011-2014 г. Двете компании ще платят до 6 125 долара на всеки собственик, претърпял пълна загуба на автомобила, и до 3 375 долара за щети по него и всякакво лично имущество.

Освен това Hyundai и Kia вече са пуснали софтуерна актуализация, която подобрява системите срещу кражба за някои модели (като Elantra 2017-2020, Sonata 2015-2019 и Venue 2020-2021) чрез деактивиране на функцията push-to-start и удължаване на алармата. Другите засегнати модели се очаква да получат подобна надстройка на сигурността до юни, съобщава още Engadget и добавя:

„Като част от споразумението Hyundai и Kia ще предложат и до 300 долара, за да помогнат на шофьорите да си закупят устройства против кражба. Те казват, че вече са предоставили "десетки хиляди" безплатни ключалки за волана на засегнатите клиенти и са осигурили варианти за застраховка ААА за тези от тях, които са имали проблеми със застрахователното покритие“.

Заради реч на омразата: Общественото радио в Швеция спира Twitter Радиото се позова на опасения, свързани с


"Предизвикателството Kia" се появява в средата на 2022 г., след като група, наречена Kia Boyz публикува видеоклипове в TikTok, в които показва как използва USB кабели, за да подкарат много модели на Hyundai и Kia без имобилайзери против кражба. Скоро след това кражбите на тези модели рязко нарастват, а Националната администрация за безопасност на движението по пътищатана САЩ се намесва, след като поне 14 катастрофи и осем смъртни случая са свързани с това предизвикателство.

В крайна сметка това споразумение предотвратява шумната съдебна битка, въпреки че не е задължително с него да бъдат прекратени други искове, заведени към двете компании, в градове като Кливланд, Сан Диего и Сиатъл. Но споразумението е важно и от друга гледна точка – то подчертава цената, която могат да имат проблемите със сигурността в ерата на социалните медии, тъй като не е нужно дълго време и много усилия, за да могат слабите места на даден продукт или технология да станат публично достояние.