IKEA обучава служителите в кол центъра си да станат консултанти по интериорен дизайн. По този начин шведският мебелен гигант се стреми да предлага повече услуги за подобряване на дома и да пренасочи обикновените запитвания на клиентите към чатбот с изкуствен интелект, наречен Billie.

През април, съобщава Reuters, IKEA разширява обхвата на услугите си за интериорен дизайн в Обединеното кралство и Съединените щати, след като преди това оптимизира дейността си и в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и други страни. В Обединеното кралство клиентите вече плащат 25 паунда за 45-60-минутен видеоразговор за консултация за интериорен дизайн и списък с предложени продукти, а могат да получат и три консултации за проектиране на работно пространство и 3D визуализации срещу 125 паунда.

От операторът на магазините на IKEA – Ingka, заявяват, че от 2021 г. насам са обучили 8500 служители на кол центрове като консултанти по интериорен дизайн, докато Billie - стартирал същата година с име, вдъхновено от гамата книжарници Billy на IKEA, е обработил 47% от клиентските запитвания през последните две години.

Не изхвърляйте старите мебели IKEA, може да струват цяло състояниеПазарът на мебели втора употреба цени високо продуктите на шведската компания


"Ангажирани сме да засилим пригодността за заетост на сътрудниците в Ingka чрез учене и развитие през целия живот и преквалификация, както и да ускорим създаването на нови работни места", обяснява Улрика Бисерт, глобален мениджър "Хора и култура" в Ingka Group.

Запитана дали засиленото използване на изкуствен интелект може да доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, тя отговая: "В момента не се наблюдава подобно нещо."

Продажбите по телефон или чрез видео на продукти и услуги през дистанционния канал за интериорен дизайн на Ingka възлизат на стойност 1,3 млрд. евро, или 3,3%, от общите приходи на компанията през финансовата 2022 г. Крайната цел е този дял да се увеличи до 10% до 2028 г. като част от стремежа на IKEA да привлече бъдещите клиенти от поколението Z.

За сравнение, онлайн продажбите на продукти през уебсайта на IKEA, който е собственост на Ingka, възлизат на около 9,9 млрд. евро, или 25% от общите продажби през финансовата година, приключила на 31 август 2022 г.

Краят на една 70-годишна традиция: Каталогът на IKEA остава в историятаМебелният гигант IKEA ще прекрати издаването на каталога си, който има 70-годишна история


IKEA започва експанзия в САЩ, като за целта е заделила 2 млрд. евро. Инвестицията в цифрови услуги е в унисон с конкурента Wayfair, който миналия месец пусна "Студио за цифров дизайн" - киоск в магазина, където купувачите могат да експериментират със стиловете и разположението на мебелите в цифрова визуализация на стая.

"Не е изненадващо, че IKEA вече се фокусира върху виртуалните канали за продажби - ако изобщо нещо е изненадващо, то е, че това става по-късно, отколкото би могло да стане", казва Джоселин Паули, ръководител на екипа за сектора на търговията на дребно в Gowling WLG в Лондон.

Според нея тези виртуални услуги изискват значителни инвестиции, за да се гарантира, че цветовете, текстурите и размерите на артикулите са точно отразени, и за да се сведе до минимум връщането на стоките.