Най-иновативните компании за 2023 г. имат потенциала да трансформират изцяло бизнеса и обществото, пишат в материал за традиционната си годишна класация от Fast Company.

Всички представители в класацията са 100% създадени от хора, но от изданието признават, че от чисто любопитство са се допитали до ChatGPT, създаден от компанията номер едно в списъка OpenAI, за да видят как ще отговори.

Съвсем човешки импулс, отбелязват от Fast Company.

Ето кои компании заемат първите места в ТОП 10 за иновативност:

  • OpenAI
  • McDonald's
  • Airbnb
  • Holdfast Collective
  • Nubank
  • Microsoft
  • Roblox
  • Webtoon
  • Ramp
  • Tiffany & Co.
  • OpenAI е само един от примерите как напредъкът в изкуствения интелект променя представите за корпоративна Америка - от откриването на лекарства (DeepMind) до работата в офиса (Canva) и сигурността (Robust Intelligence).

    Но класацията на 50-те най-иновативни компании в света и 10-те най-иновативни организации в сектори от рекламата до работното място, показва вдъхновяващи, проницателни истории далеч отвъд актуалното.

    Здравеопазването например, става по-справедливо - за транссексуалните лица (Folx Health), жените (Maven Clinic), децата (Hazel Health) и пациентите с по-ниски доходи (Cityblock Health) - от компании, които адаптират предложенията си към общности, които традиционно са били слабо обслужвани.

    ChatGPT – хронология на едно неудобно партньорствоОтношенията между Microsoft и OpenAI често включват неразбирателство и конфликти

    Иконичните марки променят начина си на комуникация с феновете, като дават повече власт на създателите на съдържание и се свързват с културата (McDonald's, Tiffany & Co.), а светът на ресторантите и потребителските пакетирани стоки се преработва, като в основата му е съдържанието (MrBeast).

    Една от най-влиятелните световни марки, Patagonia, дори превърна планетата в свой единствен акционер (Holdfast Collective).

    Междувременно в Космоса както публични, така и частни организации (NASA, Axiom Space) напредват в развитието колкото повече е възможно.

    В класацияъа има и арт колектив (Mschf), който коментира потребителската и бизнес културата с вещо намигване.

    Цялата класация може да видите ТУК