В сряда Ferrari обяви, че печалбата му за второто тримесечие е скочила с 33% спрямо предходната година, тъй като все повече клиенти са избирали скъпи опции за "персонализация" на новите си спортни автомобили.

Вследствие на резултатите, съобщава CNBC, Ferrari повишaва и прогнозата си за цялата година.

Сега компанията очаква приходи за 2023 г. в размер на около 5,8 млрд. евро и печалба на акция между 6,25 и 6,40 евро. Преди това тя насочваше инвеститорите към целогодишни приходи от около 5,7 млрд. евро и печалба на акция между 6,00 и 6,20 евро. Компанията запазва по-ранната си прогноза за коригиран марж на EBIT от над 26%.

"Продължаваме да управляваме много силен портфейл от поръчки във всички географски региони", заявява главният изпълнителен директор Бенедето Виня. "Решението да преразгледаме насоките в посока нагоре беше подкрепено по-специално от зашеметяващите резултати в персонализацията."

Lamborghini очаква за първи път да продаде 10 000 автомобила за година През 2022 г. доставките на компанията надхвърлят 9200


През последните години Ferrari значително разшири списъците си с опции, предлагайки на клиентите си огромен избор от лакови покрития, интериорни материали и други детайли. Тези разширени опции, които компанията нарича "персонализации", могат да добавят стотици хиляди долари към цената на ново Ferrari.

Производителят на луксозни автомобили отчете печалба от 334 млн. евро, или 1,83 евро на акция, което е с 33% повече от печалбата от 251 млн. евро, или 1,36 евро на акция, за същия период година по-рано.

Приходите са се увеличили с 14% на годишна база и достигат до 1,47 млрд. евро.

Маржът на компанията върху печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се повишава до 29,7% през тримесечието, в сравнение с 25% преди година. Увеличението на рентабилността се дължи на скока в персонализацията, както и на продажбите на модели от по-висок клас и лимитирани серии, посочват от Ferrari.

Toyota и Porsche показват как ще изглеждат състезателните коли на бъдещетоЯпонският производител разработва водороден модел за „24 часа на Льо Ман“, германският – иновативен електромобил


През второто тримесечие производителят е доставил 3 392 автомобила, което е лек спад (1,8%, или 63 автомобила) спрямо предходната година, като този спад се дължи на "плановете за географско разпределение“. На годишна база доставките са се увеличили в Европа, леко са намалели в Китай и са спаднали с двуцифрено число в Северна и Южна Америка.

Тези доставки включват първите екземпляри на Purosangue, новия SUV-подобен автомобил на Ferrari, който влезе в пълно производство през тримесечието, 296 GTB, шестцилиндров хибриден спортен автомобил, и задвижваните с V-8 Roma купе и Portofino M кабриолет, изброяват от Ferrari.

Хибридните модели на производителя, включително 296 GTB и задвижваният от V-8 SF90, генерират 43% от доставките през второто тримесечие, което е повече от два пъти повече от резултата за същия период на предходната година.