Бизнесът на мебелните компании потъва след пандемията
Хората вече не купуват мебели както преди.
Търговците отбелязват огромен спад в продажбите в сравнение с миналата година.
Марката за луксозни мебели RH съобщава за 19% спад на приходите за второто тримесечие, а Hooker Furnishings, базиран във Вирджиния производител на мебели, който продава стоки на Wayfair, Macy's и други търговци на дребно, заяви, че приходите му за второто тримесечие са спаднали с 36%.
Инвеститорите изглежда са притеснени. В петък акциите на RH спаднаха с 16%, а на Hooker Furnishings със 17%, съобщава CNN.
Двете компании са най-новите в нарастващия списък на търговците на мебели, които отбелязват забавяне след години на растеж, подхранван от тенденциите за оставане вкъщи от времето на пандемията.
Миналия месец Williams-Sonoma, която е собственик на West Elm и Pottery Barn, отчете 20% спад на приходите на West Elm и 10% спад на Pottery Barn.
Приходите на Wayfair, онлайн търговец на мебели, през второто тримесечие са намалели с 3,4%, а La-Z-Boy, производител на мебели, отчита 20% спад на продажбите през август.
"Намираме се в период, в който потребителите купуват по-рядко големи мебели в сравнение с преди година, тъй като променят разходите си", заяви главният изпълнителен директор на Williams-Sonoma Лаура Албер по време на разговор с инвеститорите.
Брад Томас, анализатор на търговията на дребно в KeyBanc Capital Markets, заяви, че проблемът за мебелните компании е част от по-значителна промяна в разходите, настъпила след пандемията.
"Когато избухна пандемията, всички си останахме вкъщи. Потребителите престанаха да харчат за пътувания и развлечения, а започнаха да харчат за вещи", обяснява Томас. "Категорията на мебелите беше една от многото, които отбелязаха голяма полза в края на 2020 г. до 2021 г. През 2022 г. и в началото на 2023 г. се наблюдаваше отдръпване от тази тенденция.", допълва той.
Продажбите на търговците на дребно на стоки за дома, като Home Depot и Target, също са намалели през последните тримесечия.
Пазарът на жилища също изигра роля за неотдавнашното забавяне на продажбите на стоки от категорията домашни потреби. Цените на жилищата в САЩ са се повишили за пет месеца от юни насам, а лихвите по ипотечните кредити остават над 7%.
Липсата на достъпност означава по-малко движение на жилищния пазар и по-малко пари за покупка на мебели.
"Продължаваме да очакваме, че пазарът на луксозни жилища и по-широката икономика ще останат предизвикателство през фискалната 2023 г. и през следващата година, тъй като лихвите по ипотечните кредити продължават да се движат на 20-годишни върхове", смята главният изпълнителен директор на RH Гари Фридман.
Не всички търговци на мебели оцеляват при спада в търсенето. Миналия месец националната верига за мебели Mitchell Gold + Bob Williams обяви, че ще прекрати дейността си.
"Настоящият икономически климат постави значителни предизвикателства пред мебелната индустрия в САЩ", заяви временният главен изпълнителен директор на търговската верига Крис Мойе в съобщение, с което обяви затварянето.
Въпреки това някои търговци на дребно смятат, че скоро хората ще започнат да купуват повече мебели.
"Обнадеждени сме, че през лятото входящите поръчки се увеличават всеки месец в сравнение с предходната година", заяви главният изпълнителен директор на Hooker Furnishings Джереми Хоф.
Според Томас, някои по-сериозни икономически фактори могат да окажат влияние върху "способността и желанието за харчене" на потребителите в САЩ.
Той посочи края на пандемичната пауза за изплащане на федералните студентски заеми като потенциален насрещен вятър за бъдещите купувачи на жилища и за общите разходи за мебели. Студентските заеми започнаха да начисляват лихви в началото на септември, а плащанията са дължими от октомври. "Виждаме това като риск за потребителите в САЩ", допълва Томас.