Hyperloop – проектът за мегабърза транспортна система, представен през 2013 г. от Илон Мъск, отдавна трябваше да е реалност.

Но това не се случи.

Мнозина вярваха, че концепцията ще предизвика появата на алтернативни форми на транспорт, включително самолети, които ще могат да придвижват хора и товари по тръби със скорост от около 1100 км в час.

И макар че голямата мечта не се сбъдва, желанието за осъществяването й все още не е приключило, пише CNBC.

"Работя върху това вече 7 години, нямаше да го правим, ако не вярвахме в него. Но това е график, който може да се използва, ако създавате софтуер, може би да, но не и ако създавате инфраструктура", заяви пред CNBC Габриеле Семино, ръководител на проекта Hyperloop в TUM. "Очевидно е, че такъв вид напълно нова система първо трябва да бъде разработена."

От самото начало няколко компании се надпреварват да разработват свои версии на хиперлуп. TUM Hyperloop е идея на Техническия университет в Мюнхен. В момента компанията изгражда технологията.

Подземната капсула Hyperloop превози първите си пътнициКомпанията на Ричард Брансън Virgin Hyperloop изпълни първия реален превоз на пътници в своята история

На автомобилното изложение IAA в Мюнхен този месец TUM Hyperloop показа капсулата, в която ще седят пътниците. Компанията е построила тръба с дължина около 24 м. Въпреки че това е кратко разстояние, TUM Hyperloop се опитва да тества работата на системите, преди да продължи изграждането на дълго трасе.

Семино заяви, че очаква до края на това десетилетие технологията да бъде готова. Това би означавало къси писти, по които хиперлупът ще работи с пълна скорост и ще превозва пътници. До края на следващото десетилетие технологията ще има по-дълги трасета, изградени през континенти, убеден е Семино.

Hyperloop Transportation Technologies (HTT) и Boring Company на Илон Мъск също проучват технологията.

От Париж до Берлин за час? Възможно е с тази капсулаКомпанията Zeleros планира да изгради глобална мрежа, която може да намали времето за пътуване между градовете по света

Технологията Hyperloop има шанс да реши много проблеми. Тя ще бъде екологичен и супербърз начин на транспорт. Би могла да намали необходимостта от използване на полети или шофиране на места като САЩ или континентална Европа.

Според Семино, тя би могла да намали тежестта на традиционните влакови линии, които се използват за превоз на товари. Макар че региони като Близкия изток и Китай са кандидати за тази технология, Европа вероятно ще бъде сред първите, които ще се сдобият с нея, допълва той.

"Мисля, че в момента, конкретно за Hyperloop, регионът, който бележи най-голям напредък, е Европа".

Европейската комисия в момента разглежда възможността за създаване на рамка за технологията Hyperloop, а според Семино, Общността е най-заинтересована от въвеждането на правила за пътуването на бъдещето.