Главният изпълнителен директор и шеф на отбора Mercedes-AMG Petronas F1 Тото Волф въвежда нов собственик, продавайки част от дяловете си на основателя и изпълнителен директор на CrowdStrike Джордж Курц, съобщават мениджърите пред CNBC.

Сделката разширява партньорството между отбора в адреналиновия спорт и доставчика на софтуер, което датира от 2019 г., и подчертава експанзията на технологичната индустрия в състезанието.

Финансовите условия на инвестицията не са разкрити, но според запознат източник на CNBC, споразумението оценява отбора на Mercedes на 6 милиарда долара.

„Причината, поради която CrowdStrike се занимава с F1, е, че има възвръщаемост. Ние усъвършенствахме това и искаме да го донесем в САЩ, на технологичния пазар, и да имаме други партньорства, които да се възползват от това и да извлекат максимума.“, заявява Курц.

Mercedes съобщава, че той е придобил 15% миноритарно участие в контролираното от Волф дружество, което представлява една трета, или дял от 5%. Автомобилният производител Mercedes-Benz и химическият гигант INEOS също притежават по толкова от отбора.

След финализиране на споразумението Курц ще заеме длъжността технологичен съветник на Mercedes F1, като ще съдейства на екипа в областта на анализа на данни, тъй като спортът става все по-технологично ориентиран, с по-интензивни симулации и процеси на развитие, водени от изкуствен интелект.

Експертът ще се присъедини към специална група, в която участват главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус, основателят на INEOS Джим Ратклиф, както и Волф. Управлението на екипа ще остане непроменено.

Отборът заяви още, че Курц ще се фокусира и върху разширяването на партньорствата в САЩ и в световен мащаб. Неговата компания CrowdStrike осигурява защита на инфраструктурата на отбора с изкуствен интелект.

„Не бих могъл да бъда по-развълнуван от нещо, което се подготвя от известно време и всъщност е резултат от дългосрочното партньорство между CrowdStrike и Mercedes“, заяви той пред CNBC.

Курц има необичаен имидж сред милиардерите инвеститори, тъй като самият той е състезател. Печелил е надпревари за издръжливост, включително 24-часовото състезание Petit Le Mans, Six Hours of the Glen и Indianapolis 8 Hour, както и редица титли в сериите през 2023 г.

Промяната в собствеността на отбора идва в момент, когато Mercedes се опитва да се върне на върха в спорта, след като през последните сезони изостава от McLaren и Red Bull.

Отборът спечели осем поредни титли от 2014 до 2021 г., но оттогава не е триумфирал. Регламентите за 2026 г. и преработката на двигателите повишиха очакванията за обрат, отбелязва CNBC.

„Ние сме единственият спорт, който съчетава най-модерната технология, науката и гладиаторството в болидите с бизнеса на хората“, подчертава Волф.

„Особено през следващата година предизвикателствата, които ни очакват, са огромни. Ще имаме двигател, който е 50% електрически със 100% устойчиво гориво, кола, която ще генерира силата си на сцепление, като в същото време ще се опитва да спести част от електрическата енергия.“

Популярността на Formula 1 в САЩ продължава да нараства, подхранена от документалната поредица на Netflix Drive to Survive, хитовия филм на Apple F1: The Movie с Брад Пит в главната роля, три състезания в календара и включването на отбор, спонсориран от Cadillac, през 2026 г.