Новите правила за тротинетки в София вече са в сила. Ето какви са
Новите правила за движение на електрическите тротинетки в София вече са в сила.
Това съобщи председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев, цитиран от БТА.
Той припомни, че предложените от него мерки за регулиране на скоростта и паркирането на този вид превозни средства бяха приети от градския парламент през юли. За нарушителите са предвидени глоби.
Ето какви са основните промени в правилата за движение на електрически тротинетки в София:
- Нямат право да развиват повече от 25 км/ч
- Движението трябва да става по изградената велосипедна инфраструктура, а при липсата на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение
- Минималната възраст за водача на електрическа тротинетка е 16 години - по велосипедни инфраструктури и пътища, по които разрешената скорост е до 50 км/ч., и 14 години - само по велосипедни алеи
- Водачите под 18 години задължително трябва да носят каска
- Забранява се превозването на други лица, както и движението по тротоари и други места за пешеходци
- Не се допуска и употребата на мобилен телефон по време на управлението на тротинетките
- В тъмните часове на денонощието и при намалена видимост водачът трябва да е с включени светлини и да има светлоотразителни елементи върху видимата част от облеклото си
Ограничихме движението на тротинетките в парковете до 5 км/ч, както и нерегулираното паркиране на 2000 тротинетки под наем в парковете и пешеходните пространства в целия град, посочи още Георгиев.
В техния софтуер са въведени автоматични ограничения, така че движението с повече от 5 км/ч в забранените зони и паркирането на тротинетката по средата на парка да не бъдат възможни, обясни председателят на СОС.
Той допълни, че правилата важат и за частните електрически тротинетки, но за тях контрол трябва да упражнява полицията.
Вече са обособени 70 специални места за паркиране на тротинетките в паркове и градски пространства в целия град.
Ако тротинетката се намира в забранена за паркиране зона, се начислява допълнителна такса или доставчикът на услугата не позволява ползвателят да приключи пътуването в приложението, посочи още Георгиев.
По думите му това са прости решения, които правят София по-безопасна за хората. Така подреждаме града, коментира председателят на СОС.