Преди повече от 4 века – през далечната 1600 г., във френския регион Шампан започва производството на шампанското, каквото го познаваме днес и обичаме да поливаме обилно щастливите събития в живота ни.

Всъщност, тази уникална напитка е известна на хората от много по-далечен период – още от времето на Римската империя.

Днес тя е лидер на пазара на алкохол, категорични са статистическите данни. Според Comité Champagne, търговска организация във Франция, през 2022 г. френските производители са доставили рекордните 326 милиона бутилки, което е довело до нов връх в продажбите - 6,5 милиарда долара, което е с 1,6% повече от предходната година.

Този ръст се дължи на засиления износ, дължащ се на търсенето след затварянето на магазините заради пандемията, отбелязва в анализ по темата Ceoworld.

Заслужава да се отбележи, че през 2022 г. по-голямата част от шампанското е изнесена извън Франция, като увеличението е с 1,4% спрямо предходната година и представлява значителен скок в сравнение с преди десетилетие, когато съставлява едва 45% от продажбите.

Освен това, поради изобилната реколта през 2022 г., както по отношение на количеството, така и на качеството, се очаква предлагането на шампанско да задоволи напълно настоящото търсене.

Климатичните промени удрят и производството на шампанскоЗасушаването на региона Шампан ще се увеличи почти три пъти до 2050 г.

Moët Hennessy Louis Vuitton SE, известен френски конгломерат за луксозни стоки, създаден през 1987 г. след сливането на Louis Vuitton и Moët Hennessy, е най-големият производител на шампанско в света. През 2022 г. тя отчита годишни приходи, надхвърлящи 2,2 млрд. долара.

От известно време има спекулации, че Diageo plc, най-големият производител на спиртни напитки в света, цели да придобие пълна собственост върху Moët Hennessy, като цената на този ход е около 12,9 млрд. долара. Понастоящем Diageo притежава 34 % от акциите на компанията.

Извън хегемонията на Moët Hennessy в света на луксзоното шампасно, Ceoworld предлага класация с десетте най-продавани марки в света, като се позовава на данни от браншови организации като VinePair, Reddit и Drinks International.

Класацията е съставена въз основа на годишния производствен обем на всяка марка, а в случаите, когато две марки имат еднакъв производствен обем, е взет предвид общият износ за пазара на САЩ.

Сирене, бял трюфел, злато – какво точно съдържа най-скъпият сандвич в светаQuintessential Grilled Cheese струва 214 долара

Moët & Chandon

Годишен производствен обем: 30 милиона бутилки

От 1743 г. Moët & Chandon поддържа наследствените традиции в областта на винопроизводството, белязано от пионерски дух, предаван от поколение на поколение. Известна неофициално като Moët, марката е пионер в ексклузивното производство на шампаско.

Moët & Chandon Esprit du Siècle Brut, чиято цена е 6502 долара, се нарежда сред най-скъпите шампански вина в света. През 1971 г. Moët & Chandon се слива с Hennessy, производител на коняк, за да създаде Moët Hennessy.

През 1987 г. компанията допълнително затвърждава присъствието си чрез сливането си с Louis Vuitton в сделка на стойност 4 млрд. долара, създавайки LVMH.

С изумителното си годишно производство от 30 милиона бутилки, всяка секунда някъде по света се отваря бутилка Moët & Chandon, което затвърждава позицията ѝ на най-продаваната марка шампанско в света.

Veuve Clicquot

Годишен производствен обем: 19 милиона бутилки

Известно със своя лукс и престиж, Veuve Clicquot може да се похвали с наследство, което продължава повече от два века.

Марката печели признание заради връзката си с лукса и разкоша. Veuve Clicquot става част от групата LVMH през 1987 г.

Шампанско, шоколад, злато и опит за прозрачност в Европейския парламентРоберта Мецола декларира 142 подаръка, които е получила, в публичен регистър за членовете на ЕП

Nicolas Feuillatte

Годишен производствен обем: 11 милиона бутилки

Само за три десетилетия Nicolas Feuillatte се превръща във водещата марка шампанско във Франция. Тя е и третият по големина производител в света, представен в над 80 държави.

Nicolas Feuillatte въплъщава креативност, модерност, елегантност и любопитство. През 2021 г. на американския пазар са доставени приблизително 60 000 9-литрови каси от марката.

Mumm

Годишен производствен обем: 8 милиона бутилки

От близо два века Maison Mumm създава изключителни шампански вина, вкоренени в сърцето на Шампан, които украсяват кралските дворове и изисканите заведения за хранене.

Със своите над 500 акра лозя Mumm е сред малцината с обширни стопанства, но те осигуряват само една четвърт от нуждите на производството.

Партньорството на марката с Формула 1 като официален спонсор от 2000 до 2015 г. е доказателство за нейното глобално присъствие.

От 2005 г. Mumm е част от групата Pernod Ricard.

Най-скъпите коктейли в света (и къде да ги намерите)Бихте ли похарчили 23 000 долара за коктейл?

Laurent-Perrier

Годишен производствен обем: 7 милиона бутилки

Под визионерското ръководство на Бернар дьо Нонанкур Laurent-Perrier усъвършенства стила си, който е синоним на свежест и елегантност.

Това се постига чрез акцентиране върху първокласното, по-рядко срещано грозде Chardonnay от региона.

През 1999 г. Laurent-Perrier става публично дружество на френската фондова борса, като семейство дьо Нонанкур запазва значителен дял от 57%.

През 2021 г. в САЩ са посрещнати 67 000 9-литрови каси шампанско Laurent-Perrier.

Taittinger

Годишен производствен обем: 5,5 милиона бутилки

Taittinger предлага освежаващо, плодово изживяване. Със своите над 700 акра лозя се нарежда сред най-големите собственици на лозя в региона.

Въпреки че притежава значителни насаждения, Taittinger също така доставя до 50% от гроздето, за да постигне впечатляващата си продукция.

Компанията твърдо заема място сред най-добрите марки шампанско в световен мащаб.

Продажбите на шампанско с рекорд през 2021 г.Производителите на шампанско празнуват, след като продажбите и износа на напитката отбелязват нови рекорди през миналата година, въпреки че много барове и ресторанти бяха затворени заради пандемията

Dom Pérignon

Годишен производствен обем: 5 милиона бутилки

С корените си, водещи началото си от 17 век, Dom Pérignon е една от най-устойчивите марки в портфолиото на LVMH.

Известен със своя лукс и финес, Dom Pérignon представя първата си реколта през 1921 г. Придобит от LVMH с заедно с Moët & Chandon, Dom Pérignon заема високо място в баровете по целия свят.

Pommery

Годишен производствен обем: 4,5 милиона бутилки

Основана като Pommery & Greno през 1858 г., Champagne Pommery е ранният привърженик на Brut Champagne, като го пуска на пазара през 1874 г.

Понастоящем е собственост на Vranken-Pommery Monopole Group, която управлява различни престижни винарски изби.

През 2022 г. групата постига оборот от 291,8 млн. долара.

Топ 6 съкровища от най-добрите дестилерии в ЕвропаОт френски коняк до швейцарски абсент – има богат избор от питиета, които заслужават да бъдат опитани

Piper-Heidsieck

Годишен производствен обем: 4 милиона бутилки

От създаването си през 1785 г. Piper-Heidsieck е лидер в иновациите за създаване на изключителни вина.

Главният винопроизводител Émilien Boutillat защитава уникалния стил, подкрепен от ангажимента за съвестни и устойчиви практики.

В края на 80-те години на миналия век Piper-Heidsieck става част от групата Rémy Cointreau, като през 2021 г. изнася приблизително 45 000 9-литрови каси за САЩ.

Lanson

Годишен производствен обем: 4 милиона бутилки

Основана през 1760 г., Maison Lanson може да се похвали с богата история, обхващаща 260 години в производството на шампанско.

Зрелостта е отличителна черта на шампанското на Lanson, тъй като отлежава в продължение на минимум четири години, за да развие изключителната си изтънченост.

От 2006 г. собственик на марката е групата Lanson-BCC, ръководена от Бруно Пайар, която през 2022 г. постига приходи от 274,5 млн. долара.

Lanson си осигурява заслужено място сред 10-те най-популярни марки шампанско в света.

Знаменитости наводняват пазара на алкохолни напитки със собствени маркиПознати лица като Марк Уолбърг, Кендъл Дженър и Райън Рейнолдс стоят зад някои от най-популярните марки алкохол

Всички тези производители на шампанско са олицетворение на отличното винопроизводство. Те представят уменията и традициите на индустрията, като предоставят на ценителите широк избор от възможности, оставащи непреходни в света на луксозните напитки през годините.