Тъй като все повече консуматори търсят луксозни алкохолни напитки, все по-голям брой знаменитости използват своята звездна сила и капитал, за да създават свои марки алкохол, пише CNBC.

Обемът на продажбите на луксозни спиртни напитки се е увеличил в САЩ с 4% миналата година спрямо предходната, според Съвета за дестилирани спиртни напитки. Желанието на потребителите да харчат повече за първокласен алкохол е довел до бум на продажбите в някои сегменти като този на текилата, които са се повишили с 21% през 2022 г. спрямо предходната година.

На този фон марките спиртни напитки, собственост на знаменитости, стават все повече, казва Крис Суонгер, президент и главен изпълнителен директор на DISCUS, компания, която следи брандове, свързани със известни личности.

От филмови звезди до спортисти, модели и музиканти, знаменитости от всякакъв тип се присъединяват към тази индустрия, като тенденцията изглежда се налага най-много на процъфтяващия пазар на текилата.

Пет ключови тенденции в алкохолната индустрия тази година Актьорът Марк Уолбърг пое ролята на барман това лято с цел да насърчи клиентите на барове и ресторанти в САЩ да опитат от неговата Flecha Azul Tequila. Този ход е част от глобалната експанзия на марката, която според бизнес партньора на Уолбърг Арон Маркес не би била възможна без участието на актьора.

„Марк има огромна мрежа, която отваря много врати за нас“, казва Маркес за CNBC. „Винаги сме чувствали, че нашият продукт е по-добър от всичко останало на пазара, но това, че някой като Марк го популяризира, е причината повече хора да искат да го опитат.“

Маркес стартира компанията през 2020 г. заедно с професионалния голфър Ейбрахам Ансер. Уолбърг се присъедини към екипа миналата година и оттогава „продажбите се повишават експоненциално“, добавя Маркес.

„Той инвестира не само от гледна точка на капитала, но и времето си“, казва още Маркес. Триото планира да продължи промоционалното си турне в САЩ и след това в Канада.

Адиос, Маргарита! Климатичната криза посяга на корена на текилатаКлиматичната криза може да наруши разпространението и отглеждането на агаве - основна съставка на текилата

Екипът на Flecha Azul обаче има много да наваксва, тъй като други марки, собственост на знаменитости, като Casamigos Tequila на Джордж Клуни, печелят значителен пазарен дял в американската платформа за електронна търговия Drizly.

Клуни е сред първите знаменитости, показали на другите колко доходоносен може да бъде бизнесът с премиум алкохол.

Той стартира Casamigos през 2013 г., а през 2017 г. го продава на конгломерата за спиртни напитки Diageo за 1 милиард долара. Сега марката държи 19% дял от подкатегорията текила на Drizly. По информация на платформата това е най-продаваната марка текила на нейния пазар до момента.

Срещу 30 000 евро може да се ожените в италианската вила на Джордж Клуни Актьорът купува имението през 2010 г. за 10 млн. евро, но стойността му се е увеличава десетократно заради звездния собственик

По-новите текила брандове на знаменитости включват Teremana Tequila на Дуейн „Скалата“ Джонсън (осмата най-продавана марка текила в Drizly) и 818 Tequila на Кендъл Дженър (издигнала се до 15-то място). Джонсън и Дженър пуснаха своите марки съответно през 2020 г. и 2021 г.

„Въпреки че потребителите могат да бъдат донякъде скептични по отношение на участието на знаменитости в индустрията, изглежда че известните използват своята звездна сила по автентичен и смислен начин, успявайки да накарат консуматорите да се убедят, че излизат на пазара с наистина качествен продукт“, казва Лиз Пакет, която ръководи отдела за анализ на потребителските нагласи в Drizly. Тя добавя, че марките, притежавани от знаменитости, жънат огромен успех на платформата, като често стават най-продавани в съответните категории.

Забравете Блъди Мери. Водката вече не е звезда в коктейлитеБарове експериментират с пикантни съставки и ги превръщат в хит

Извън текилата, Aviation Gin на актьора Райън Рейнолдс е номер 3 по продажби в категория джин тази година, като държи 9% дял в сегмента. Рейнолдс продаде бранда на Diageo през 2020 г. в сделка за 610 милиона долара

Междувременно D’USSÉ на Jay-Z е втората най-продавана марка коняк до момента в Drizly. Той държи 14% дял от секцията за коняк на платформата.

Джей Зи продаде мажоритарен дял в D’USSÉ на Bacardi през февруари в сделка за 750 милиона долара.

Докато много марки на знаменитости процъфтяват, други се провалят, тъй като конкуренцията се разгорещява.

Миналия месец Diageo прекрати връзките си с рапъра и музикален продуцент Шон Комбс (Puff Daddy преди, Diddy сега), след като той съди производителя на спиртни напитки, обвинявайки го в расова дискриминация. Рапърът, който си партнираше с Diageo в продължение на 15 години, твърди, че компанията класифицира неговата водка Ciroc и текилата DeLeon като „черни марки“ и вместо това е наляла ресурси в Casamigos на Клуни и Aviation Gin на Рейнолдс.

Diageo подаде молба за отхвърляне на делото и прекрати партньорството.