Даниел Ек е милиардер и главен изпълнителен директор на една от най-известните компании в света, но казва, че все още се чувства "неадекватен всеки ден".

Основателят на Spotify направи този коментар в подкаста In Good Company на Norges Bank Investment Management.

Попитан дали е щастлив, Ек отговаря: "Все още се чувствам неадекватен всеки ден и все още се чувствам гадно, когато съм провалил нещо".

Той добавя: "Това е перманентният начин, по който мисля за нещата. Постоянно виждам толкова проблеми, колкото и възможности пред нас".

Грешки на растежа: Spotify води в аудио стрийминга, но къде са печалбите?Компанията прави опити да се разрасне отвъд музиката, за да запази водещата си позиция, но все още ѝ е трудно да печели устойчиво

Ек, чиято стойност Forbes оценява на около 4 млрд. долара казва, че се опитва да преодолее това чувство, като се обгражда с хора на работа, с които може да се шегува и да се учи от тях.

"Често им изпращам странни мемета, повечето от които те не разбират и ми отговарят с въпросителни, но това е начинът, по който се справяме с нещата, и това ми носи щастие."

Ек не за първи път е необичайно откровен за главен изпълнителен директор по отношение на съмненията си в себе си.

В публикация в LinkedIn преди шест месеца той написа, че "като много други хора се боря с желанието да бъда харесван".

Той казва, че на стената в дома му е закачен девиз от Джордж Барнард Шоу, който му напомня "да не се притеснява, че ще се приспособи, и да упорства".

Цитатът гласи: "Разумният човек се приспособява към света, а неразумният упорито се опитва да приспособи света към себе си. Затова целият прогрес зависи от неразумния човек".

Загубите на Spotify намаляват на фона на ръст на абонатите и ценитеДисциплина на разходите и по-високи приходи от реклама помагат на аудио стриймъра

Шведският предприемач се превърна в милиардер, след като Spotify стана публична компания на Нюйоркската фондова борса през 2018 г., което ѝ даде оценка от 30 млрд. долара.

Акциите преживяха пътуване като на влакче в увеселителен парк, но през последните пет години се повишиха с 58%, а през последните 12 месеца - с 91%, в резултат на което Spotify струва 46 млрд. долара.

Компанията има 239 млн. абонати, които плащат около 11 долара на месец, както и още стотици милиони, които използват финансирана от реклами безплатна версия.

Около 70% от приходите на платформата отиват при притежателите на музикални права, като звукозаписни компании и изпълнители.