Рапърът Снуп Дог отново влезе в новинарските заглавия, но този път не заради музиката си или за употреба на забранени субстанции, а заради… зърнена закуска.

Broadus Foods, основана от Калвин Бродъс (както е истинското му име) и собственика на No Limit Records Пърси Милър (известен като Master P) заведе съдебна битка срещу гиганта в търговията на дребно Walmart.

Причината – предполагаем техен заговор с конкуренцията от Post Consumer за саботаж и криене на зърнените закуски под предлог, че не са налични, пише BBC.

NFT, отегчени маймуни и потенциални съдебни проблеми за Snoop Dogg Рапърът може да се окаже поредната звезда, която ще бъде задължена да плати милиони глоба заради реклама на криптоактиви

Снуп Дог може и да не е първата ви асоциация за мюсли.

Но той е само поредната знаменитост на пазара на храни и напитки. И за това има основателната причина, обяснява Дан Мейзи, маркетинг експерт в Tangled Roots.

"Все още се намираме в средата на етапа на културната идеализация на личностите, особено на известните. Затова не е изненадващо, че подкрепените от звезди марки храни и напитки – две от най-културно настроените и гъвкави продуктови категории на Земята, са невероятно успешни както в маркетинга, така и в продажбите си", обяснява той.

И докато текилата Casamigos на Джордж Клуни и WhipShots на Карди Би са добре познати на публиката, има много компании, ръководени от знаменитости, които са по-скоро култови класики, отколкото касови хитове.

Знаменитости наводняват пазара на алкохолни напитки със собствени маркиПознати лица като Марк Уолбърг, Кендъл Дженър и Райън Рейнолдс стоят зад някои от най-популярните марки алкохол

"Марки, при които дадена знаменитост е там само с очевидна цел за привличане на вниманието и няма почти никаква връзка с категорията, могат да понесат повече вреда, отколкото полза", смята Кейти Кленчески, основател на Smakk Studios, криейтив агенция в Бруклин.

Но добре оформени съвпадения като Happy Viking на Венера Уилямс и Once Upon a Farm Organics на Дженифър Гарнър са примери, от които печелят всички.

Подобно на зърнените закуски на Снуп, на пазара има още няколко бранда на известни личности, които действат като магнит на потребителите. Ето кои са те.

Cher + Gelato = Cherlato

Шер основава своя марка сладолед – Cherlato.

Сладката линия може да се похвали със селекция от уникални вкусове като веганската разновидност Heavenly Hazelnut и Breakfast at Cher's Coffee & Donuts – толкова разнообразни, колкото и нейната музика.

Шер спира да яде сирене през 1991 г. Това ли я поддържа във форма до днес

Eric LeGrand Bourbon казва „не“ на стереотипите

Ерик ЛеГранд е бивш футболист, получил травма на гръбначния мозък, която прекратява кариерата му по време на мач.

Въпреки това, през 2012 г. той подписва договор с Tampa Bay Buccaneers в символичен жест. Сега е вдъхновяващ оратор и лице на Eric LeGrand Bourbon, неговата едноименна марка уиски, която е на пазара от март 2023 г.

"Много пъти хората, които виждат човек с увреждане в инвалидна количка, си мислят, че той не може да се наслаждава на алкохола и други хубави неща. Искам да разберат, че това не е вярно и да сложа край на тази стигма", казва ЛеГранд.

Марката обещава да дари 5,20 долара от всяка продадена партида на фондация "Кристофър и Дана Рийв", която подкрепя хората, живеещи с парализа.

„Сър, диванът ви тече“: Може ли Саудитска Арабия да спре нелегалния алкохолПрез годините експатите често полагат и доста творчески усилия да внесат алкохол в кралство на сухия режим

Lady Marmalade или пай от сладки картофи

С хитове като Lady Marmalade и On My Own, Пати Лабел гради кариерата си повече от пет десетилетия.

Освен в музиката, певицата навлиза и в хранителната индустрия с марката си Patti's Good Life.

Продуктите ѝ, пуснати на пазара през 2015 г., включват десерти и сосове. Пласират се в различни хранителни вериги в САЩ, включително Walmart и Kroger.

Цените варират в зависимост от продукта, но известният ѝ пай от сладки картофи обикновено струва по-малко от 4 долара.

Конякът на 50 Cent не е за 50 цента

Рапърът 50 Cent има завладяваща история, фанатизирани фенове и корпоративни позиции в компании, сред които G-Unit Films и Cheetah Vision.

Мексиканските ликьори и бири превземат американските барове - ето защоКонсуматорите изпитват жажда за продукти на високи цени с автентична история

През 2019 г. той лансира Branson Cognac – коняк от висок клас. Спиртната напитка е официалният коняк на отборите Houston Rockets и Sacramento Kings.

Цените варират от около 50-250 щатски долара за бутилка.

От такос до понички – бизнесът на Дани Трехо

Актьорът Дани Трехо е известен с образите си на яки момчета в киното и телевизията, а също и с озвучаване на детски поредици.

Той е и предприемач: В момента в Лос Анджелис има четири обекта на неговите ресторанти Trejo's Tacos.

Трехо, който е трезвеник, е известен с това, че сервира безалкохолни моктейли.

И ако вдъхновените от мексиканския стил вкусове не са достатъчни, той се е насочил към поничките. Произвежда ги на малки партиди и дори предлага веган разновидности.

Феновете, които искат да си ги приготвят у дома, могат да си вземат готварската му книга.

Храна и мода: (Не)очаквано добра комбинация в луксозната индустрияДизайнът и кулинарията се оказват дълбоко свързани, става ясно от изложбата в музея на Fashion Institute of Technology в Ню Йорк

Социалната кухня на Джон Бон Джоуви

Джон Бон Джоуви стартира JBJ Soul Kitchen – социален ресторант, който предлага специален модел на заплащане и сервира фермерски ястия на четири места в Ню Джърси.

Създадени с цел борба с продоволствената несигурност, четирите обекта нямат цени в менюто и клиентите могат да изберат да се хранят безплатно.

Въз основа на този филантропски принцип фондацията на Бон Джоуви се разраства в JBJ Soul Seasonings, предлагайки линия подправки.

Секс, плочки, скандал: Формулата на Calvin Klein да разбуни духоветеГолото тяло на Джеръми Алън Уайт в слипове на Calvin Klein се превърна в една от вайръл сензациите на годината още в първите дни на 2024 г.

Да пиеш от кафето на Том Ханкс

Носителят на "Оскар" и всепризнат холивудски любимец Том Ханкс в момента е продуцент на "Господари на ефира" по Apple TV+.

Той обаче е и собственик на Hanx Coffee, гама от първокласни кафе на зърна и смеси.

Кафето се добива по етичен и устойчив начин от фермери от цял свят, а печалбите от продажбите му подпомагат ветерани и семейства на военни.