Дебютът на Лионел Меси в първия му пълен сезон в Major League Soccer показва, че "Меси манията" на феновете не стихва, въпреки рокадите в предсезонната подготовка.

Средната цена на билет за първия мач между Маями и Реал Солт Лейк, който е тази вечер, е около 185 долара или 585% по-скъпо от първия домакински мач на Интер Маями миналата година (без Меси), когато билетите струваха около 27 долара, по данни на TickPick.

Най-евтините билети за тазгодишния първи домакински мач са по 95 долара. Това е с 1257% по-скъпо от най-евтините или "входните" цени за откриващия домакински мач миналия сезон, когато цената за място беше 7 долара, припомня CNN.

Цените на вторичния пазар са повишени до края на сезона на Интер Маями, като билетите са с около 70% по-скъпи от миналата година. Средната цена е 167 долара в сравнение с 99 долара при предишния сезон, допълва още TickPick.

"Като се има предвид, че той се присъедини към Интер Маями в края на миналия сезон, очакваме, че "Меси манията" ще бъде в разгара си в началото на сезона сега, но цените би трябвало да се нормализират с напредването на графика", коментира Брет Голдбърг, съизпълнителен директор на TickPick, пред CNN.

Дебютът на Меси в Major League Soccer вдигна и цените и за другите отбори в лигата: Средната цена на мач през този сезон е 164 долара, което е със 124% по-скъпо от 73 долара за място през 2023 г., според TickPick.

За StubHub, друг портал за вторична продажба на билети, продажбите са се увеличили седем пъти в сравнение с миналата година по това време, а тази е отчетен ръст за всички 29 отбора от Major League Soccer, което показва, че Меси привлича повече фенове в лигата, която отдавна изостава по популярност от други като MLB и NHL.

По-специално, продажбите на Интер Маями са 150 пъти по-високи в сравнение с началото на миналия сезон и той е най-търсеният отбор, като на второ място е Лос Анджелис Галакси, а на трето - Ню Ингланд Революшън.

"Скокът на продажбите за Интер Маями и за лигата са доказателство за наследството му като футболна звезда", заяви говорителят на StubHub Адам Бъдел пред CNN. "Влиянието на Меси се простира отвъд пределите на стадиона у дома, стимулирайки търсенето от купувачи по целия свят и най-вече от родната му страна, Аржентина", допълва той.

Продажбите на билети в StubHub са от купувачи, обхващащи 44 държави, което е девет пъти повече в сравнение с началото на миналия сезон. Аржентинците са вторите по големина купувачи след северноамериканците.

Продажбите на обновената фланелка на Меси също остават хит, въпреки че не са разпродадени както миналата година.

Били Лейлър, директор на отдела за потребителски мърчандайзинг в Soccer.com, заяви пред CNN, че те "са силни, тъй като наблюдаваме високи нива на интерес" около него, а търговците на дребно очакват, че новият му комплект ще бъде сред най-продаваните артикули за 2024 г.