Salesforce представи иновативна AI платформа в помощ на лекарите
Тя е насочена към намаляване на тежката административна работа на здравните работници
Salesforce обяви в четвъртък нови решения за данни и изкуствен интелект за здравните работници, които биха могли да помогнат за намаляване на тежката им административна работа.
Първият инструмент се нарича Einstein Copilot: Health Actions и според съобщението ще позволи на лекарите да резервират срещи, да обобщават информация за пациентите и да изпращат направления, като подсказват на изкуствения интелект какво да прави с разговорни думи.
Salesforce обяви и услугата Assessment Generation, която ще позволи на организациите да дигитализират здравните оценки като анкети, без да се налага да ги въвеждат или кодират ръчно, се казва още в съобщението.
И двете функции са изградени на базата на платформата Einstein 1 на компанията, която здравните организации могат да използват, за да съберат на едно място медицински данни от различни източници като системи за застрахователни искове и електронни здравни досиета.
Трудоемките административни задачи като попълването на документи са голям проблем за здравните работници по целия свят. Според неотдавнашно проучване на Athenahealth това е един от водещите фактори за прегаряне сред лекарите. Над 90% от респондентите съобщават, че се чувстват прегорели "редовно", а 64% - че се чувстват претоварени от административните изисквания.
Административното натоварване често се усложнява, тъй като здравните данни се съхраняват в много различни бази данни и формати, което затруднява и отнема време на лекарите да открият необходимата информация. В резултат на това обединяването на данните в системите за здравеопазване е нарастваща възможност за технологични компании като Google, Amazon Web Services и Salesforce, които предлагат инструменти за управление на взаимоотношенията с клиенти, базирани на облачни технологии.
От Salesforce коментират, че лекарите могат да използват Einstein Copilot: Health Actions, за да генерират обобщение за пациента, което включва детайли като лекарства, заявки за клинични услуги, диагнози и изследвания. Чрез генерирането на обобщение с помощта на изкуствен интелект лекарите вече няма да трябва да прекарват време в самостоятелно търсене на всички тези компоненти.
Salesforce коментира, че нейният инструмент Assessment Generation ще бъде общодостъпен това лято, а Einstein Copilot: Health Actions - в края на годината.