AI инфлуенсър е водещ на риалити шоу в Испания
В биографията си в Instagram, където има над 5300 последователи, тя се описва като дигитален творец, "готов да изпълни мрежата със забавление и творчество"
Изкуствен интелект, а не човек, е водещ на испанската версия на популярното риалити "Островът на известните", съобщава Tg24.
AI инфлуенсърът Алба Ренай става лице на новия сезон, чието действие се развива в Хондурас и се излъчва по Telecinco.
Ренай е виртуален инфлуенсър, създаден през септември миналата година от VIA Talents, подразделение на испанската маркетингова агенция Be a lion. В биографията си в Instagram, където има над 5300 последователи, тя се описва като дигитален творец, "готов да изпълни мрежата със забавление и творчество".
Тя вече официално информира феновете си, че има щастието да бъде новият виртуален водещ на риалитито.
Основната ѝ роля е да разказа истории "зад кулисите" на шоуто, да разкрива тайните на ВИП участниците, както и да навлиза в драматичните преврати, които им се случват на острова.
В социалните мрежи Алба се изявява като авантюристка, любопитна да открива света, въпреки силната си връзка с Мадрид, нейния град.
Instagram профилът ѝ е дневник на ежедневието ѝ и фотоалбум на пътуванията ѝ от Севиля до Сеул, както и платформа за сътрудничествата ѝ с водещи брандове като Zara или Alpro.
Историята на Алба Ренай напомня на Франческа Джубели, първият италиански инфлуенсър, създаден с помощта на изкуствен интелект.
Тя е модел и блогър, занимаващ се с пътувания с храна, който не пренебрегва ангажиращи теми в публикациите си. Твърди, че е обикновено момиче, обича живота и иска да стане майка.
Франческа всъщност е плод на ума на предприемача и програмист Франческо Джулиани, в сътрудничество с журналистите Валерия Фосатели и Емилиано Белмонте, допълва Tg24.
Тя е само една от първите стъпки към изцяло италиански технологичен напредък, който използва изключителната сила на изкуствения интелект.
Целта е да се популяризира италианската култура чрез образа на 24-годишно момиче от Рим, което обича да пътува и цени вкусната храна.
В Instagram Франческа разказва за пътуването си до Неапол, за своята "утешителна храна" - спагети aglio, olio e pepperoncino, а по случай "Световния ден на пицата" качва снимка с пица, като моли последователите си да използват хаштага #PizzaDayWithFrancesca.
"Фокусирането върху туризма и подобни дейности трябва да бъде приоритет за всички и за институциите, които дълго време са подценявали потенциала, който Италия има", обясняват създателите на Франческа.
Те са категорични, че 2024 г. ще бъде годината, в която ще се наблюдава световно развитие на тези технологии, докато Италия изглежда е далеч назад в този нов хоризонт, който ще донесе много промени.
"Изкуственият интелект задължително трябва да се превърне в тема от институционалния политически дневен ред, за да можем да го управляваме и да бъдем подготвени за промените", допълват те.
Франческа Джубели се явява пионер в една нова ера на експерименти след срещата между изкуствения интелект и социалните мрежи. Но тя е неповторима най-вече със своя уникален стил, в който Made in Italy не може да се сбърка с нищо друго като гаранция за качество.