Tesla търси място в Индия за нов завод на стойност до $3 млрд.
През април компанията ще изпрати екип, който да проучи възможностите в Махаращра, Гуджарат и Тамил Наду, където вече има производствени хъбове
Този месец електромобилният гигант Tesla ще започне да проучва възможни локации в Индия за изграждане на нов завод на стойност между $2 и $3 млрд., съобщава CNBC, позовавайки се на Financial Times.
Запознати с плановете на компанията коментират пред британското бизнес издание, че тя ще се фокусира върху щатите Махаращра, Гуджарат и Тамил Наду, където вече има автомобилни хъбове. Инвестиционното намерение е в унисон с плановете на министър-председателя Нарендра Моди за подкрепа на вътрешното производство.
Миналия месец властите в Индия намалиха вносните мита за някои електромобили в полза на компании, които са склонни да инвестират поне $500 млн. и да открият производствени мощности в страната в следващите три години.
„Правителството на Индия одобри мерки за популяризиране на страната като производствена дестинация, така че тук да могат да се правят електромобили, оборудвани с най-новите технологии“, съобщиха миналия месец управляващите.
През юни м.г. премиерът Моди се срещна с Илон Мъск и го покани да проучи възможностите за инвестиции в Индия.
През 2021 г. индийското правителство прие пакет от мерки на стойност $3,1 млрд. за стимулиране производството на автомобили и автомобилни компоненти за период от 5 години. Решението е част от усилията на управляващите да засилят вътрешното производство и да намалят зависимостта от вноса. На 1 януари мерките бяха удължени с още година.
„За Индия Tesla е най-привлекателният производител на електромобили заради големия си инвестиционен апетит за глобална експанзия и способността си да развива екосистемите за производство на електромобили", заяви анализаторът на Canalys Ашвин Амберкар по-рано този месец.
Според него новата държавна политика в областта на електромобилите предлага все повече стимули, които дават отлична възможност на Tesla да установи силни позиции в Индия.
Компанията на Мъск е в ожесточена конкуренция с китайската BYD, която през последното тримесечие на 2023 г. изпревари по продажби американския гигант и му отне титлата на най-голям производител на електромобили, припомня CNBC. През първото тримесечие на 2024 г. обаче Tesla е реализирала повече продажби от източния си съперник.
Делът на Китай в световните продажби на електромобили е почти 60%, а марки като BYD, Xpeng и Xiaomi нажежават пазара с ценови войни и нови модели.