Kiss си пожелават безсмъртие с нова сделка за $300 милиона
Феновете могат да очакват биографичен и документален филм за легендарното им пътешествие, както и завладяващо преживяване с изкуствен интелект
Рок легендите Kiss са сключили мегасделка с шведската компания Pophouse Entertainment Group, за целия си музикален каталог и интелектуална собственост за над 300 милиона долара.
Това не е първото сътрудничество между Kiss и Pophouse, чийто съосновател е Бьорн Улваеус от ABBA, съобщава Euronews.
Когато сегашният състав на групата излезе на сцената на последната вечер от прощалното си турне през декември в Медисън Скуеър Гардън, те завършиха с разкриването на дигитални аватари на самите себе си.
Авангардната технология е създадена от компанията за специални ефекти на Джордж Лукас - Industrial Light & Magic, в партньорство с Pophouse. Двете компании наскоро обединиха усилията си за шоуто "ABBA Voyage" в Лондон, в което феновете могат да присъстват на пълен концерт на шведската група в периода на нейния разцвет, изпълнен от дигиталните им аватари.
Начините, по които ще бъдат използвани лицата на Kiss, все още не са обявени, но главният изпълнителен директор на Pophouse Пер Сундин казва, че феновете могат да очакват биографичен и документален филм, както и концертно преживяване с помощта на AI.
Шоуто с аватари е планирано да стартира през втората половина на 2027 г. - но не очаквайте то да прилича на "ABBA Voyage", посочва Сундин.
"Не харесвам думата придобиване", казва басистът и певец Джийн Симънс пред AP, уверявайки, че групата никога не би продала каталога си на компания, която не одобрява.
"Хората могат да разберат погрешно и да си помислят: 'Добре, сега Pophouse се занимава с тези неща, а ние сме в Бевърли Хилс и си щракаме с пръсти'. Не, това не е вярно. Ние сме в окопите с тях. Говорим си през цялото време. Споделяме идеи. Това е сътрудничество."
"Няма да правим повече турнета, точка", казва Симънс. "Повече няма да си сложим грима и да излезем на сцената."
Сундин отбелязва, че покупката на Kiss е свързана с това музиката им да достигне до нови фенове. Той смята, че Pophouse е различна, защото иска да покаже групата на следващото поколение музикални фенове.
"Звукозаписните компании, трите големи, които са останали, вършат фантастична работа, но имат толкова много каталози и не могат да се съсредоточат върху всичко", обяснява той.
Kiss са втората инвестиция на Pophouse извън Швеция: през февруари Синди Лоупър започна партньорство с компанията, което включва продажбата на мажоритарния дял от нейната музика и нов проект за спектакъл. Тя нарича шоуто "потапяща театрална пиеса", която пренася публиката в Ню Йорк, където певицата е израснала.
"Повечето костюмaри, когато им разкажеш някаква идея, очите им се насълзяват, но всъщност те искат само най-големите ти хитове", казва Лоупър. "Но тези момчета от Шв