Спекулациите, че Tesla се отказва от плановете си за по-евтин модел от 25 000 долара, бяха посрещнати с ужас както от европейските, така и от световните почитатели на компанията. Въпреки че Мъск се опита да отрече слуховете, инвеститорите и клиентите не бяха убедени и акциите започнаха да падат, пише Euronews.

Продължаващата серия от загуби накара производителят да обяви нов проект - Robotaxi, което се очаква да бъде футуристичен самоуправляващ се автомобил, който дори няма да се нуждае от волан. Съобщението доведе до ново вълнение сред купувачите, което се отрази положително в цената на акциите. Във вторник акциите на Tesla се търгуваха за 162 евро.

Скептицизмът остава

Изглежда обаче, че не всички са напълно убедени в Robotaxi или компанията като цяло. Tesla е известна с това, че в трудни времена обявява планове за екстравагантни продукти, което се разглежда като опит да привлече вниманието на инвеститорите.

Това означава, че както купувачите, така и инвеститорите постоянно се фокусират върху новите проекти и предвиждат докъде потенциално може да стигне компанията, а не как може да го направи. Това се случва, въпреки че производителят неведнъж е доказвал, че може да отнеме години, преди тези амбициозни планове да се появят на пазара.

В резултат на това съществуващите проблеми, които биха могли да бъдат пречка за компанията , често остават пренебрегнати за известно време. Тази стратегия обаче намалява необходимостта Tesla да харчи големи суми за други начини за реклама и маркетинг, посочва Euronews.

Вече започнаха да се появяват спекулации дали Robotaxi някога ще види бял свят, главно поради факта, че Tesla обещава напълно автономни електромобили от няколко години насам.

Въпреки това, дори по-ранните функции на компанията за автономно шофиране, като пълно самоуправление и автопилот, оставят много да се желае, като има оплаквания за внезапно изключване на автомобила без предупреждение и непредсказуемо завиване, наред с други неприятности.

Друг продукт, обявен по-рано от Tesla - Semi, все още е заседнал в пилотен режим, въпреки че беше обявен още през 2017 г. По подобен начин Cybertruck, който привлече доста голям шум, също отбелязва изключително ниски продажби, като привлича купувачи основно в Лос Анджелис и Остин.

Това води до още по-големи опасения, че и Robotaxi ще има подобна съдба, особено поради влошаващата се репутация на самия Мъск, която допълнително плаши инвеститорите.

"Хората трябва да обуздаят част от ентусиазма си по отношение на тази акция и нейните различни продуктови анонси, тъй като обикновено има голяма пропаст между шумотевицата, спекулациите и реалността”, казва основателят на компанията за анализи Vital Knowledge Адам Кризафули.

"Това изглежда е пример за опит на Tesla да отклони вниманието от настоящите условия на пазара на електрически превозни средства, които са много мрачни."