Главният изпълнителен директор на Dubai Airports Пол Грифитс е оптимистично настроен за бъдещето и очаква пътническият трафик да достигне рекордни стойности тази година и 100 милиона пътници до 2027 г.

По думите му летищният оператор е отбелязал много силно възстановяване след пандемията, а градът "никога не е бил на по-силно място от сега".

Dubai Airports е собственик на международното летище в Дубай (DXB) и на международното летище Ал Мактум (DWC), уточнява CNBC.

Недостигът на самолетен капацитет, в съчетание с усилията за популяризиране на Дубай като сигурнa дестинация и "остатъчното" търсене след пандемията, може да доведе до рязко увеличаване в броя на пътниците, добави Грифитс.

"Тези три причини предполагат, че ни очаква рекордна година – 91 млн. души според прогнозите до края на 2024 г.", обясни той. "Очакваме до 2027 г. да преминем границата от 100 млн. пътници. Така че предстои много оптимистично бъдеще."

Тази година международното летище в Дубай отбеляза най-натовареното си тримесечие в историята, като прие над 23 милиона пътници - с 8,4% повече през първото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, се казва в изявление на компанията.

Това отчасти се дължи на увеличените предложения за дестинации от страна на водещия превозвач Emirates и сестринската му нискотарифна авиокомпания Flydubai.

Общият пътникопоток през първото тримесечие достигна 23 052 060 гости, като през януари беше регистриран най-голям трафик от 7,9 млн. пътници.

Звездният ръст допълнително засилва ролята на летището като ключов двигател на икономиката на Дубай и на авиационния сектор в Близкия изток.

През април правителството на Дубай одобри план на стойност 128 млрд. дирхама (35 млрд. долара) за нов пътнически терминал на международното летище "Ал Мактум" в емирството. По този начин то ще стане пет пъти по-голямо от основното международно летище на Дубай по отношение на площта и най-голямото в света след завършването му.

Грифитс заяви, че летищният оператор ще продължи да инвестира в най-новите технологии, за да подобри "скоростта на потока през нашите летищни съоръжения", за да позволи на пътниците да получат по-бързо и по-удобно изживяване.

"Това дава възможност да увеличим значително капацитета на съществуващата ни инфраструктура, без да изграждаме много допълнителни мощности", допълни той.