Bugatti представи новия си модел Tourbillon - изключително мощен хибрид със също толкова гърмяща цена.

Може би сте очаквали новият модел на производителя да бъде изцяло електрически. Не само че индустрията се движи в тази посока, но през 2021 г. Bugatti беше отделена от Volkswagen Group и се сля с Rimac - хърватската компания, която произвежда изцяло електрическия суперавтомобил Nevera.

Но Мате Римак, главният изпълнителен директор компанията, която сега се нарича Bugatti Rimac, казва, че никога не е имал намерение да прави изцяло електрически модел. Тъй като автомобилите с бензинови двигатели постепенно изчезват от световните пътища, инженерите и дизайнерите на производителя са искали да създадат нещо, което да запази духа на Bugatti с механично задвижване, само че по-добро: Безумно мощен plug-in хибрид, пише CNN.

Подобно на предшестващите го модели Chiron и Veyron, новото Bugatti Tourbillon ще има огромен 16-цилиндров бензинов двигател.

Двигателят, който е разработен в сътрудничество с британската компания за конструиране на състезателни автомобили Cosworth, ще бъде подпомаган от три мощни електрически мотора. Един в задната част на автомобила и още два в предната ще могат да произвеждат самостоятелно най-малко 800 конски сили. Като цяло Tourbillon ще развива около 1800 к.с., според Bugatti Rimac.

Електрическите мотори ще помогнат да се компенсира липсата на турбокомпресори в новия бензинов двигател.

Интериорът на автомобила също е в трибют на старомодните машини. Името на модела идва от турбийон, което означава набор от зъбни колела, които помагат за поддържане на точността на механичния часовник. Дисплеят в колата е създаден по дизайна на циферблатите на часовниците Bugatti.

"Едно от първите неща, които направихме при създаването на новата компания, беше да заведа целия екип в Швейцария и да посетим няколко часовникарски предприятия", разказва Римак пред CNN.

Централният дисплей на скоростомера дори има две игли като стрелките на часовник. Дългата стрелка показва скоростта, а късата регистрира оборотите в минута на 16-цилиндровия двигател.

С напълно заредена батерия автомобилът ще може да измине около 60 км на електрическа енергия, преди да се наложи да се включи двигателят, но водачът ще има възможност да включи постоянен режим на ДВГ, ако желае.

За разлика от предишни Tourbillon разполага със сравнително голям екран с наличен Apple CarPlay. Дисплеят обаче ще се показва само когато водачът го поиска. По принцип дизайнерите на Bugatti избягват да поставят екрани в автомобилите с убеждението, че компютърните дисплеи бързо стават старомодни.

"Мислим си, наистина, как ще изглежда този продукт след 50, 100 години", казва Римак. "И е ясно, че ако имате екран, той няма да седи толкова добре."

Автомобилите все още ще се сглобяват един по един в малката фабрика на Bugatti в Молсхайм, Франция. Общо ще бъдат построени само 250 Tourbillon-а, като началната цена на всеки от тях е приблизително 4 млн. долара.