Главният изпълнителен директор и съосновател на британския финтех гигант Revolut е оптимист за шансовете на компанията да получи лиценз за банкова дейност в Обединеното кралство.

В интервю за CNBC Николай Сторонски казва, че компанията се чувства уверена в осигуряването на лиценз за британска банка, след като преодоля някои ключови препятствия в продължаващите над три години опити да получи одобрение от регулаторите.

Сторонски отбелязва, че на компанията ѝ отнема повече време да получи банковия си лиценз, заради огромния брой потребители на Revolut. Няколко по-малки финансови институции с по-малко клиенти вече са успели да получат одобрение, докато случаят с Revolut изисква повече време, добавя той.

Банковият лиценз би позволил на Revolut да предлага кредитни продукти като кредитни карти, потребителски и ипотечни заеми.

„Година на пробив“

Финтех гигантът публикува финансовите си резултати за 2023 г., показващи, че печалбата преди данъци за цялата година е нараснала до 438 милиона паунда (545 милиона долара) през 2023 г., което е сериозен ръст след загубата преди данъци от 25,4 милиона паунда през 2022 г.

Приходите на групата са нараснали с 95% до 1,8 милиарда британски лири (2,2 милиарда долара) спрямо 920 милиона британски лири (1,1 милиарда долара) през 2022 г.

„Бихме нарекли 2023-та година на пробив от гледна точка на растеж и рентабилност“, казва Виктор Стинга, главен финансов директор на Revolut, според когото ръстът на приходите се движи от три основни фактора.

Първият е рекорден скок в броя на потребителите – компанията е добавила 12 милиона клиенти през 2023 г.

Другият е силно представяне във всички ключови бизнес линии, включително управление на богатството и абонаменти.

Значителният скок в приходите от лихви, които представляват около 28% от постъпленията на Revolut, е третият фактор, според Стинга.

Той добавя, че компанията е превърнала упражняването на финансова дисциплина в ключов приоритет през 2023 г., като държи под контрол оперативните разходи и възприема философия, при която всеки нов разход трябва да бъде оправдан, преди да бъде счетен за приемлив.

Това означава, че административните разходи нарастват с много по-малко от приходите - първите се покачват с 49%, докато вторите почти се удвояват на годишна база, посочва Стинга.

Revolut инвестира по-агресивно в реклама и маркетинг, добавя той. Миналата година компанията е вложила 300 милиона долара в реклама и маркетинг. Решенията за бизнес банкиране на компанията също са основен приоритет, като компанията има около 900 служители в B2B сегмента.