Revolut проучва плановете си за монетизиране на данните на клиентите чрез споделянето им с рекламни партньори. Финтех компанията търси нови източници на приходи, докато заявлението ѝ за банков лиценз в Обединеното кралство остава в неизвестност.

"Бихме могли да се превърнем в медиен бизнес. Mясто, където имаш данни за аудиторията и ги монетизираш", казва пред Financial Times ръководителят на отдела за растеж на Revolut Антоан Льо Нел.

Според него в близкото бъдеще предприятието със седалище в Лондон може да получи "стабилна част" от общите си приходи благодарение на таргетирана реклама.

"Знаем как потребителите навигират вътре в приложението, знаем някои от техните интереси, защото са кликнали върху това и онова", добавя Льо Нел.

На този фон Revolut нае Инам Махмуд, бивш ръководител на партньорствата за електронна търговия в TikTok UK, за да управлява екип от около 30 души за продажби на така наречената медийна стратегия.

Лице, запознато с бизнес плана, споделя пред FT, че компанията си е поставила вътрешна цел за приходи, получени от реклама, в размер на около 300 млн. паунда до 2026 г. Целият ѝ бизнес генерира приходи в размер на 923 млн. паунда през 2022 г.

Стремежът на Revolut да докарва по-голям дял от приходите от реклама идва в момент, когато инвеститорският шум около финтех сектора отслабва, а кандидатурата ѝ за банков лиценз в Обединеното кралство изглежда е в застой. Компанията използва пълен банков лиценз, издаден от Европейската централна банка, за да предлага услуги - включително лични заеми и банкови сметки, обезпечени със схема за гарантиране на депозитите - на своите ирландски клиенти.

През 2021 г. Revolut си осигури оценка от 33 млрд. долара в кръг на финансиране, ръководен от SoftBank. Оттогава обаче инвеститорите, включително регистрираните в Дъблин Molten Ventures и Schroders, коригираха предполагаемите си вътрешни оценки за стартиращата компания. Последната я определи на едва 18 млрд. долара в края на 2022 г., преди да я преразгледа до 26 млрд. долара през декември 2023 г.

Revolut трябва да убеди инвеститорите, че може да осигури устойчива рентабилност, след като отчете загуба от 25 млн. паунда преди данъци за 2022 г., което са последните налични данни. Това се случи година след като реализира печалба от 40 млн. паунда благодарение на бума в търговията с криптовалути.

Рупак Госе, консултант по финтех и бивш анализатор на финансови проучвания в Credit Suisse, обяснява, че Revolut рядко се използва като основна банкова сметка въпреки бързия си растеж и ще трябва да се превърне в кредитор, за да изгради голям и устойчив поток от приходи.

"За да монетизирате допълнителните потоци от приходи, както Amazon направи с рекламата, ще ви е необходима истинска дълбока ежедневна ангажираност на клиентите. Въпреки всичкия шум, който вдигат технологичните инвеститори, стратегията за суперприложения в банковото дело рядко е работила, с изключение на Китай", обяснява Госе.

Изминаха повече от три години, откакто базираната в Лондон финтех компания кандидатства за банков лиценз в Обединеното кралство. Осигуряването на документа е от решаващо значение за амбициите на Revolut да разгърне по-широко кредитиране на родния си пазар и да повиши рентабилността си.

Льо Нел посочва, че рекламодатели и дистрибутори вече са проявили интерес към партньорство с компанията, която провежда вътрешни тестове за таргетирана реклама и води преговори за продажба на рекламно пространство в приложението си.

Той очаква, че те ще стават "все по-заинтересовани", в зависимост от с колко Revolut може да увеличи времето, което потребителите прекарват в приложението.

"Искаме хората да имат ежедневна рутина: проверявате Instagram, преглеждате имейлите си и разглеждате Revolut. Искаме да бъдем част от вашия ден."

Компанията предприе и други стъпки, за да се диверсифицира от банковото дело, като по-рано тази година пусна електронна SIM карта за телефони, която клиентите могат да използват, за да получават мобилни данни, когато пътуват. Revolut генерира приходи и от разплащания, абонаменти, валутен обмен и подразделението си за богатство, което включва търговия с криптовалути, според последната годишна документация.