Компанията L.L. Bean я създава преди 80 години с една много практична цел – пренасяне и съхранение на лед.

Сега тя е задължителен летен моден аксесоар.

Простата, здрава платнена чанта, наречена Boat and Tote, преживява своя ренесанс 8 десетилетия след появата си благодарение на модна тенденция в социалните медии.

Грейси Винер от Ню Йорк помага за началото, като поръчва скромните чанти от L.L. Bean вместо с името или инициалите си, с надпис „Psycho“ и след това „Prada“, като иконичната луксозна марка. После всичко е история – публикува ги в Instagram и така отприщва лавина от публикации с чанти на други потребители в TikTok, пише AP.

Сега надписите на платнената торба са всякакви – от „Schlepper“, „HOT MESS“, „slayyyy“ или „cool mom“ до по-провокативни варианти като „Bite me“, „Dum Blonde“ и „Ambitchous“. Политиката на L.L. Bean обаче забранява ругатни „или други неприемливи думи или фрази“.

Възраждането на чантата дойде след като потребителите, които се съобразяват все по-сериозно с цените, се отказват от скъпите модели, а аксесоарът на L.L. Bean се вписва като функционален артикул, който е модерен именно защото… не е, обяснява Бет Голдщайн, експерт и анализатор в Circana, която следи потребителските разходи и тенденции.

Цената на обикновените чанти на L.L. Bean е около 55 долара, въпреки че някои по-скъпи версии струват над 100 долара.

„Има тенденция към утилитарност, прости стоки на по-достъпни цени“, казва тя, а персонализирането увеличава привлекателността: „Не е задължително предметите със статут да са дизайнерски.“

За първи път чантата на L.L. Bean е рекламирана в каталог като Bean's Ice Carrier през 1944 г. по време на Втората световна война, когато сандъците за лед са често срещани. След това тя изчезва преди да бъдат представена отново през 1965 г. като Boat and Tote.

В наши дни чантите се произвеждат в Мейн и все още са способни да пренасят огромни количества лед, но е много по-вероятно да се използват за лаптопи, слушалки, хранителни продукти, книги, плажни принадлежности, неща за пътуване и други обичайни предмети.

Тези хапливи, поп-ориентирани фрази ги превръщат в нахакан моден аксесоар и помагат да се разпространят отвъд Мейн, Кейп Код в Масачузетс и други анклави в Нова Англия до места като Лос Анджелис и Ню Йорк, където холивудски знаменитости като Гуинет Палтроу, Рийз Уидърспун и Сара Джесика Паркър ги носят – но не непременно с иронични фрази.

„Това е просто едно от онези неща, които карат хората да се усмихват и е неочаквано“, казва Грейси, която започва всичко със своята страница @ironicboatandtote в Instagram, нещо като забавна странична дейност от работата ѝ като мениджър на социалните медии за Air Mail ( дигитално издание на бившия главен редактор на Vanity Fair Грейдън Картър).

От L.L. Bean са едновременно зашеметени и доволни от продължаващия растеж. През последните две години чантата е номер 1 за привличане на нови клиенти, а продажбите са нараснали с 64% от финансовата 2021 до 2023 г., заяви говорителката Аманда Хана.

Скокът на популярността напомня за традиционните ловни обувки на L.L. Bean, емблематични за придвижване през дъжд и кал, които преди няколко години се радваха на своя звезден момент, задви