Boeing назначи Робърт "Кели" Ортбърг за заместник на главния изпълнителен директор Дейв Калхун, избирайки дългогодишен ветеран в областта на аерокосмическите технологии, докато компанията се опитва да се възстанови след кризите с безопасността и производството. Той ще стъпи в длъжност на 8 август, съобщава CNBC.

64-годишният Ортбърг преди това е ръководил големия доставчик на аерокосмическа техника Rockwell Collins, който по-късно се превръща в Collins Aerospace, а сега е подразделение на гиганта в индустрията RTX.

"Бордът на директорите проведе задълбочен и обширен процес на търсене през последните няколко месеца, за да избере следващия главен изпълнителен директор на Boeing и Кели има правилните умения и опит, за да ни поведе в следващата му глава", заяви председателят на Boeing Стивън Моленкопф в прессъобщение.

"Кели е опитен лидер, който е дълбоко уважаван в аерокосмическата индустрия, със заслужена репутация в изграждането на силни екипи и управлението на сложни инженерни и производствени компании."

През март Boeing обяви, че Калхун ще се оттегли до края на годината, като част от по-широкообхватно раздвижване в компанията, което включваше и напускането на тогавашния председател и смяната на ръководителя на отдела за търговски самолети.

Промените се случиха, след като тапа на вратата на почти нов самолет 737 Max 9 избухна, което отново доведе до федерален контрол върху Boeing, точно когато компанията се опитваше да се справи с две фатални катастрофи на най-продавания си самолет.

Новината за ръководството в сряда идва заедно с резултатите от второто тримесечие на Boeing, в които производителят отчете по-големи от очакваните загуби и приходи, които са намалели с 15% на годишна база.

Загубата на акция се равнява на $2,90, докато прогнозите бяха за $1,97. Приходите са достигнали $16,87 млрд. в сравнение с очакваните $17,23 млрд.

"Въпреки трудното тримесечие, ние постигаме значителен напредък в укрепването на нашата система за управление на качеството и в позиционирането на нашата компания за бъдещето", заяви оттеглящият се главен изпълнителен директор Дейв Калхун в съобщение за приходите.

В допълнение към последиците от инцидента с вратата през януари, Boeing, както и конкурентът Airbus, се сблъскват с хиляди нови служители и верига за доставки, която не може да отговори на производствените изисквания, след като спадът на търсенето по време на пандемията разстрои бизнеса им.

По-ниските доставки и производство отложиха някои от финансовите цели на Boeing. Финансовият директор Брайън Уест предупреди през май, че компанията вероятно ще изгори още около 4 млрд. долара през второто тримесечие, подобно на първото, до голяма степен поради по-ниските от очакваните нива на производство и доставки.

Стефани Поуп, главен изпълнителен директор на подразделението за търговски самолети, заяви пред репортери преди авиошоуто във Фарнбъро край Лондон по-рано този месец, че компанията се опитва да направи трайни промени в обучението и контрола на качеството, като призна, че е разочаровала клиентите си.

"Повлияхме на бизнеса им и не изпълнихме поетите ангажименти и ролята си на партньор, какъвто те очакват и имат нужда да бъдем", каза тя, цитирана от CNBC.

"Този план не е план за три месеца. Наричам го трансформационен, защото някои от тези действия ще отнемат години."

Другите бизнес звена също се сблъскват с превишаване на разходите и закъснения, като например отделът за отбрана, който изгражда двата самолета Boeing 747 за Air Force One, които изостават от графика.