Apple може да таксува потребителите си с до 20 долара за своите усъвършенствани функции на изкуствения интелект, твърдят анализатори пред CNBC, тъй като компанията се стреми да стимулира растежа на доходоносния си бизнес с услуги.

Гигантът от Купертино планира да внедри Apple Intelligence, предстоящата си система за изкуствен интелект, в някои от своите устройства по-късно тази година.

Когато Apple обяви своята система за изкуствен интелект през юни, компанията обеща укрепване на гласовия асистент Siri, както и нови функции, включително възможност за автоматично генериране на имейли и изображения. Макар че тези възможности ще се разпространяват бавно, а региони като Китай и Европа първоначално няма да получат достъп до тях, технологичният гигант може да въведе абонамент за по-усъвършенстваните приложения, твърдят анализатори.

Нийл Шах, партньор в Counterpoint Research, например смята, че инвестициите в изкуствен интелект са скъпи и Apple ще иска да прехвърли тези разходи върху своите потребители.

"AI софтуерът и услугите са по-доходоносни за Apple и е възможно да ги прехвърлят върху абонаментния модел Apple One", казва Шах в интервю за CNBC.

Apple One струва 19,95 долара на месец и дава на потребителите достъп до различни услуги на компанията, включително Apple Music.

Шах смята, че технологичният гигант може да таксува между 10 и 20 долара за Apple Intelligence, потенциално като част от Apple One, за по-премиум функции на изкуствения интелект.

Отделът за услуги на производителя на iPhone е спечелил 24,2 млрд. долара през тримесечието на юни, което го прави уникален, тъй като много други хардуерни компании не успяват да монетизират софтуер.

"Apple е една от малкото компании за свързани устройства, която успешно монетизира предлаганите от нея услуги с добавена стойност", акцентира Бен Ууд, ръководител на отдела за проучвания в CCS Insight. "В резултат на това тя създаде прецедент с потребителите си, че те трябва да плащат за по-престижни услуги. Въз основа на това не може да се изключи компанията да реши да събира такси за по-усъвършенствани функции в рамките на своето предложение Apple Intelligence."

По думите на Ууд Apple Intelligence ще даде възможност на американския гигант да пусне пакетна абонаментна услуга с различни инструменти на една цена.

"Но е възможно също така Apple да не иска да размие приходите от абонаментите за отделните продукти", казва той.

Не е необичайно технологичните компании да събират такси за своите предложения за изкуствен интелект. OpenAI например има абонаментна такса за по-усъвършенствани функции на ChatGPT, а Microsoft събира такава за своя инструмент AI Copilot.

Най-големият съперник на Apple - Samsung, който вече започна да разпространява своите услуги за изкуствен интелект, известни като Galaxy AI, все още обмисля различни модели на приходи от своя софтуер.

Според Шах за Apple AI дава възможност да затвърди още повече вече лоялната си клиентска база, тъй като Apple Intelligence ще се учи от поведението на потребителя и ще стане по-персонализиран.

"Красотата на AI е, че когато го използвате все повече и повече, той ви опознава и вие се обвързвате със самия модел, защото не можете да го пренесете на Android", казва Шах. "Това е моментът, в който започвате да свиквате с него и в който монетизацията на Apple е факт."