Португалската Генерална дирекция за защита на потребителите (DGC) обяви намерението си да глоби три компании за използване на националния флаг за продажба на алкохол.

Според властите в страната, те са нарушили кодекса за реклама и могат да бъдат санкционирани с от 2 500 до 25 000 евро, пише Euronews.

По време на разследването, проведено между 8 и 15 юли - период, съвпадащ с последния кръг на Европейското по футбол, органите за контрол са анализирали 232 реклами на алкохол.

Те са били публикувани на 53 уебсайта и в социални мрежи, включително Facebook и Instagram.

Генералната дирекция за защита на потребителите подчертава, че конкретните нарушения са свързани единствено с маркетинга в социалните медии, а не с по-традиционни форми на реклама.

Както и в много други европейски страни, в Португалия има специфични правила за промотиране на алкохол.

На рекламодателите е забранено да свързват напитките с национални символи, като например флагът на страната.

Друго правило забранява рекламирането на алкохол по радиото и телевизията в часовете между 7 и 22,30 ч., като е забранено този вид реклама да бъде насочена към непълнолетни.

Генералната дирекция за защита на потребителите в Португалия добави допълнително предупреждение по последната точка.

"Поради липсата на ограничения в законодателството по отношение на времето, в което се излъчва реклама на алкохолни напитки в дигиталните медии, не е възможно да се предотврати безразборното представяне на рекламата на непълнолетни лица."

Все още не е ясно дали правителството ще предприеме конкретни стъпки за преодоляване на този законодателен пропуск.

Теза разследвания не са първият случай, в който португалското правителство наказва компании за използване на национални символи за популяризиране на алкохол. През 2023 г. две подобни нарушения предизвикаха държавни дисциплинарни процедури, които още не са приключени.