Младите лидери от малкия бизнес не просто приемат AI. Те го използват различно
Поколението X и бейби бумърите приемат технологията за услуги като чатботове, ако изобщо решат да я използват
Светът на бизнеса е залят от различни нови инструменти и технологии с изкуствен интелект, предлагащи всякакви възможности.
По-младите собственици на бизнес обаче, и по-конкретно поколението Z и милениалите, проявяват много по-голям интерес от използването им, отколкото поколението X и бейби бумърите.
Това е един от основните изводи от ново проучване на American Express сред малкия бизнес, проведено от Morning Consult, в което са анкетирани повече от 1100 „вземащи финансови решения“ в малкия бизнес, пише Fast Company.
Резултатите от изследването установяват огромна пропаст между поколенията, когато става въпрос за внедряване на изкуствен интелект за нуждите на малкия бизнес.
Почти 60% от младите респонденти от поколението Z и милениалите отговарят, че техният бизнес вече използва AI в някаква степен, в сравнение с 34% от поколението Х и бейби бумърите.
Проучването хвърля светлина и върху начина, по който различните поколения бизнес лидери използват AI.
Сред по-младите респонденти най-често срещаните приложения са за автоматизиране на задачи и анализ на финансови потоци, докато при по-възрастните основната употреба е за чатботове, виртуална помощ, защита от измами и управление на работната сила.
Най-честото приложение на изкуствен интелект сред всички респонденти е за анализ на данни за клиенти, внедряване на чатботове или виртуални асистенти и създаване на съдържание.
Макар че много възрастни американци подхождат към изкуствения интелект със здравословен скептицизъм, те също така намират инструментите му за полезни в много случаи; има дори курсове, които възрастните могат да посещават, за да се запознаят с всичко, свързано с AI.
Но в много случаи и по-младите потребители подхождат бавно. В доклад, публикуван през юни, се посочва, че само 4% от представителите на поколението Z използват редовно инструменти с изкуствен интелект.
Потребителите също често не виждат предимствата. Скорошно проучване на Държавния университет във Вашингтон установи, че някои хора избягват продукти, в чиито описания се споменава изкуствен интелект – вместо това предпочитат обикновените „глупави“ версии, ако имат избор.
Новото проучване на Amex предлага интересен поглед върху разделението между поколенията към изкуствения интелект в малките предприятия. Дали това ще доведе до разделение в рентабилността на тези различни подходи, на този етап не може да се каже, допълва Fast Company.