Биометрични данни и лицево разпознаване: Първото летище без документи може да пристгне догодина
Така ще отпадне предварителната регистрация, която пътниците обикновено трябва да направят
Пътниците на международното летище „Зайед“ в Абу Даби скоро ще могат да използват лицево разпознаване, за да се регистрират за полети.
Abu Dhabi Airports разработва проект „Smart Travel“, който включва внедряване на изкуствен интелект за биометрична идентификация във всички пунктове за проверка на сигурността на летището до 2025 г.
Проектът ще използва базите данни на Федералния орган за самоличност, гражданство, митници и пристанищна сигурност на Обединените арабски емирства за „автоматично удостоверяване на самоличността на пътниците“, се посочва в изявление на местното правителство от юли.
Така ще отпадне предварителната регистрация, която пътниците обикновено трябва да направят веднага след като пристигнат на летището.
Etihad Airways вече разполага с биометрични системи, които използват лицево разпознаване преди качване на борда и подпомагат доставката на багаж на самообслужване и регистрацията на пътниците, посочва Euronews.
Това означава, че хората няма да се нуждаят от своите бордни карти, за да се качат на борда на някой от самолетите на Etihad. Технологията се внедрява и за още пет авиокомпании при регистрацията и изходите за качване на борда.
Тези нови технологии означават, че преминаването през целия процес на проверка на билети и пътнически документи ще отнема приблизително седем секунди.
Проектът „ще подобри работата на авиокомпаниите, като премахне необходимостта от скъпоструващо разширяване на инфраструктурата и ефективно открива измамите и фалшификациите в документите за самоличност“, пише в изявление на Abu Dhabi Airports.
Напредък в биометричните технологии на летищата в ЕС
Италианските власти започнаха през май изпитания на подобен софтуер, наречен FaceBoarding, който използва лицево разпознаване на две летища: Милано Линате и Катания.
Пътниците минават през летищни киоски, за да покажат документите си и да сканират лицата си. Това им позволява да използват FaceBoarding отново на други контролно-пропускателни пунктове, което ускорява процеса на проверка и качване на борда.
SEA, компанията, която управлява новата италианска система, пише на уебсайта на летище Милано-Линате, че данните на тези, които се включат в FaceBoarding, ще бъдат обработвани само „за целите на участието в проекта“.
„Изображенията на лицето не се съхраняват, а се използват само за създаване на биометричен шаблон, необходим за преминаване на проверките за сигурност и евентуално за качване на борда на изхода“.
Отделни авиокомпании, като ITA Airways и Scandinavian Airlines (SAS), също са подписали договори за използване на системата за своите клиенти.
ЕС също се готви да пусне в действие своята система за влизане/излизане (EES) - механизъм за автоматична регистрация на пътници от Обединеното кралство и страни извън ЕС. Тази система изисква от пътниците, които нямат визи за дългосрочно пребиваване, да сканират лицата и паспортите си на гишета за самообслужване, когато пресичат границите на ЕС. Името, биометричните данни и датата на влизане/излизане на пътника се записват и съхраняват до три години след всяко пътуване.
Системата ще започне да функционира на 10 ноември, съобщи по-рано пред комисарят по вътрешните работи на ЕС Илва Йохансон.