Web3 се стреми към нова ера на децентрализиран гейминг
Тъй като все повече игри са предназначени да се играят основно онлайн, въпросът за собствеността и сървърното пространство се изостря
Европейска петиция, насочена към запазване на видеоигрите и защита на правата на потребителите, вдига шум в геймърските среди и онлайн форумите. Инициативата си поставя за цел да събере един милион подписа, за да настоява за закон, който да попречи на издателите да правят мултиплейърните игри неизползваеми, когато решат да затворят сървърите си.
Един от създателите на петицията, Рос Скот, изразява тревогата си от сегашното състояние на игрите в социалната платформа Reddit, заявявайки, че това е посегателство върху човешките права и че във всяка друга индустрия това би било незаконно.
Тъй като все повече игри са предназначени да се играят основно онлайн, въпросът за собствеността и сървърното пространство се изостря.
Функционалността на някои от най-популярните игри днес зависи до голяма степен от издателя, като заглавия като Battlefield, Call of Duty и The Crew бяха изключени от мрежата. Това остави играчите, които са платили за тези игри, без да имат какво да покажат за инвестицията си.
Предложеният в петицията закон ще изисква от издателите да оставят игрите във функционално състояние дори и след прекратяване на поддръжката, като насърчават играчите да хостват свои собствени сървъри.
Докато инициативата събира подписи, общността на Web3 игрите обръща внимание на това и предлага потенциалното решение на безсървърните игри.
Техническият директор на Tashi Protocol казва пред The Street, че „този законопроект може да се окаже необходимата принудителна функция, която да подтикне разработчиците на игри към нови и иновативни инфраструктурни стратегии“.
Прекалената зависимост от издателите и големите разходи за сървъри в централизирани среди са довели до неустойчиви модели на разработка.
Ръководителят обяснява, че Tashi премахва необходимостта от сървърни функции с помощта на нов консенсусен двигател, който позволява продължаването на достъпа до игри и след подкрепата на издателите.
Web3, който използва блокчейн технологията, може да позволи на игрите да функционират по децентрализиран начин, премахвайки зависимостта от сървър или издател. Това също така дава възможност за хостинг решения, управлявани от общността, при които играчите поемат оперативните аспекти, след като издателят се оттегли.
Текущо състояние на Web3 игрите
През второто тримесечие на 2024 г. секторът на Web3 игрите регистрира забележително съживяване, като инвестициите достигат 1,1 млрд. долара, отбелязвайки 314% увеличение спрямо предходното тримесечие, според последния доклад на Blockchain Game Alliance.
С блокчейн игрите, които представляват 28% от цялата активност на децентрализираните приложения (dapp) и привличат 2,8 милиона активни портфейла дневно, значимостта на сектора в екосистемата Web3 е затвърдена.
Този успех подчертава устойчивостта и разрастването на ключовите играчи в Web3 пространството. Игри като Alien Worlds, The Sandbox, Upland Pixels и Sweat Economy продължават да правят огромни крачки напред, поддържайки стабилни потребителски бази, докато нови участници като Guild of Guardians бързо набраха популярност след скорошното си пускане.
Ако инфраструктурните протоколи на Web3 като Tashi могат да се обединят с издатели и играчи, това ще предотврати унищожаването на игри, освен ако не е абсолютно необходимо.
Докато петицията се приближава към целта си, дискусията около Web3 и безсървърните игри се разгорещява, предлагайки поглед към бъдещето, в което играчите могат да имат по-голям контрол и собственост върху продуктите, които обичат.