Alibaba пусна повече от 100 модела на изкуствен интелект с отворен код и увеличи възможностите на собствената си технология, засилвайки конкуренцията в сектора.

Новите модели, известни като Qwen 2.5, са предназначени за използване в приложения и сектори, вариращи от автомобилите до игрите и научните изследвания, съобщава CNBC. Те имат по-напреднали възможности в областта на математиката и кодирането, съобщава Alibaba.

Компанията със седалище в Ханджоу се стреми да засили конкуренцията с местни съперници като Baidu и Huawei, както и с американските титани Microsoft и OpenAI.

Alibaba твърди, че моделите ѝ са способни да разбират промптове и да генерират текстове и изображения.

Отвореният код означава, че всеки - включително изследователи, учени и компании - по целия свят може да използва моделите, за да създаде свои собствени генеративни приложения, без да е необходимо да обучава системи, което спестява време и разходи.

Китайският гигант за електронна търговия за първи път пусна своя модел Tongyi Qianwen или Qwen миналата година. Оттогава насам той пуска подобрени версии и твърди, че до момента моделите му с отворен код са били изтеглени 40 милиона пъти.

Компанията също така заяви, че е усъвършенствала своя собствен флагмански модел, наречен Qwen-Max, който не е с отворен код. Вместо това Alibaba продава неговите възможности чрез продуктите за изчисления в облак на предприятията.

Alibaba твърди, че Qwen Max 2.5-Max е надминал съперници като Llama на Meta и GPT4 на OpenAI в няколко области, като разсъждаване и разбиране на език.

Китайският гигант пусна и нов инструмент за преобразуване на текст във видео. Той позволява на потребителите да въведат запитване, а изкуственият интелект ще създаде видеоклип въз основа на него. Това е подобно на Sora на OpenAI.

„Alibaba Cloud инвестира с безпрецедентна интензивност в изследването и развитието на технологиите и в изграждането на глобалната си инфраструктура“, казва в изявление Еди Ву, главен изпълнителен директор на Alibaba.

Ву, който пое поста миналата година на фона на исторически промени, се опитва да съживи растежа на технологичния гигант, който е изправен пред насрещни ветрове, включително нарастваща конкуренция и бавно китайско потребление.

Alibaba е един от най-големите играчи в областта на изчислителните облаци в Китай, но в международен план изостава от Amazon и Microsoft.

Компанията се надява, че най-новите ѝ AI предложения могат да привлекат клиенти в Китай и извън него да се включат в облачните ѝ услуги, което ще даде тласък на подразделението, което се развиваше бавно, но през юнското тримесечие показа признаци на ускоряване.