Представители на гръцката туристическа индустрия заявиха, че са на ръба на силите си, тъй като са подложени на дълги часове труд, ниско заплащане и липса на достатъчно персонал, който да се справя с големия обем работа.

Затова те планират протести с конкретни искания, съобщава Euronews.

„Искаме увеличение от 12% за следващите две години, т.е. по 6% за всяка година. Искаме също така през 2024 г. 5-дневната/40-часова работна седмица да бъде приложена и за нас“, обяснява Гиоргиос Хоцоглу, председател на Гръцката федерация на служителите в туризма.

Според него, служителите едва оцеляват с настоящите си заплати, тъй като те не са съобразени с инфлацията.

Пристигащите в Гърция туристи ще бъдат засегнати от протестите, като на летищата, пристанищата и археологическите обекти работниците ще раздават брошури с обяснения за тежкото им положение, допълва Euronews.

Туризмът в Гърция не се развива толкова бързо, колкото в други средиземноморски страни

Ново проучване на PwC показва, че въпреки увеличението на туристите, пристигащи в Гърция тази година, туристическият сектор не се развива толкова бързо, колкото в други средиземноморски държави.

„Средиземноморските и балканските страни увеличават дела си на международния туристически пазар, което означава, че туристите предпочитат този регион за своите почивки.

Поглеждайки към нашата страна, в сравнение с другите, изглежда, че делът ни нараства, но не със същата скорост“, обяснява Леонидас Папайоану, партньор в PwC Гърция.

Гърция – нещо повече от море и слънце

Представители на гръцкия туризъм твърдят, че има какво да се открие в Гърция и извън Санторини – острова, който е популярен сред туристите, търсещи вдъхновение за перфектната снимка в Instagram.

Страната отдавна се е ангажирала да насърчава устойчивия туризъм и да се бори с въздействието на пътуванията върху околната среда.

Но устойчивостта означава нещо повече от запазване на световноизвестните пейзажи. Експертите твърдят, че е необходим различен и по-всеобхватен подход.

„Трябва да предлагаме преживявания, които надхвърлят традиционната концепция „слънце и море“, с която в момента доминираме като международна марка. Също така трябва да подобрим инфраструктурата и човешките си ресурси“, коментира Александрос Тану, директор на Гръцката конфедерация по туризъм (SETE).

Удължаването на туристическия сезон през есента и зимата и популяризирането на красотата на планинска Гърция са сред основните цели на туристическата индустрия в следващите години.