През юли Spotify даде възможност на слушателите да коментират епизоди на подкасти в приложението. Сега компанията въвежда нов набор от контроли, за да помогне на самите подкасти да управляват и модерират коментарите.

Когато коментарите бяха пуснати за пръв път, първоначално подкастърите трябваше да ги преглеждат и да ги публикуват. Сега платформата е добавила конфигурируем инструмент за автоматично модериране, който може да филтрира чувствителни или неподходящи коментари за допълнителен преглед и да публикува останалите.

Когато е настроен на ниво „Стандартен“, новият инструмент на Spotify няма да публикува коментари, за които установи, че са потенциално чувствителни или неподходящи, а вместо това ще ги пренасочи към подкастърите за преглед. Когато е настроен на ниво „Високо“, инструментът ще задържа всички коментари, докато не бъдат одобрени, а на ниво „Ниско“ автоматично ще публикува всички коментари, с изключение на тези, които нарушават правилата на Spotify.

Spotify отбелязва, че дори ако създателят публикува коментари, маркирани като чувствителни, или зададе ниво на автоматично модериране „Ниско“, чувствителните изказвания все пак ще бъдат скрити и потребителите ще трябва да изберат опцията „Покажи всички коментари“, за да ги видят.

Създателите могат също така да добавят думи, фрази или емотикони към блоксписък, за да преместят автоматично коментарите, които ги включват, в опашката за преглед.

Не на последно място, те ще могат да изключат коментарите за всички епизоди, които смятат за подходящи. Компанията планира да добави поддръжка за допълнителни езици за тази функция.

„Засега, докато продължаваме да тестваме и докато развиваме нашите системи за автоматично откриване, за да поддържаме повече езици, всички коментари, които не са на английски език, ще трябва да продължат да бъдат преглеждани и одобрявани в Spotify for Podcasters, но планираме скоро да разширим обхвата на повече езици“, коментират от компанията в публикация в блога си.

Spotify съобщи, че нейните потребители са публикували 2,5 милиона коментара за 650 000 епизода, откакто е стартирала функцията за през юли, а около 44% от тях получават харесване или отговор от създателя на предаването.

От известно време насам платформата се опитва да направи подкастите по-ангажиращи, като добавя поддръжка за въпроси и отговори, анкети и видео подкасти. По-рано тази година тя заяви, че хората, които използват някоя от тези функции, за да се ангажират с подкасти, са четири пъти по-склонни да слушат предаването отново в рамките на 30 дни.