Чорапогащник? Звучи старомодно, но аксесоарът се завръща с гръм и блясък
Пазарът на чорапогащници в САЩ възлиза на 1 милиард долара през 2023 г. Продажбите са се увеличили с 18% от началото на тази година. Сред 18- до 24-годишните те скачат със 76%
Само преди няколко години чорапогащниците - независимо прозрачни или плътни, бежови, черни, в ярки цветове или на шарки - изглеждаха демоде, запазени за консервативния офисен дрескод или гардероба на баба ви.
Днес обаче те отново се превръщат в незаменим моден детайл.
Пример за това е стилът на Тейлър Суифт, която под ослепителните си тоалети по време на The Eras Tour певицата носи два чифта чорапогащници в телесен цвят за допълнително покритие и блясък.
Не само тя е причината след години на спад, пазарът на чорапогащници отново да процъфтява, особено сред по-младите хора.
Част от този възход е ренесансът на бранда L’eggs, известен със своите емблематични опаковки във формата на яйце през 70-те и 80-те години на миналия век.
Оригиналната опаковка на марката е изложена в Музея за модерно изкуство, но новите ѝ собственици искат тя да бъде нещо повече от стилен артефакт, пише The Wall Street Journal.
L’eggs представя линия с оформящи чорапогащници, изработени от рециклирана тъкани и в атрактивни цветове и шарки „Това не са чорапогащниците, които майка ви е носила - те са шик, устойчиви и готови за светлините на прожекторите“, е посланието на бранда.
Първоначално марката печели популярност сред работещите жени през 70-те години с достъпни чорапогащници, които имат оформящ ефект. До средата на 80-те години приходите на бранда са деветцифрени.
През 90-те обаче на мода идват босите крака. По-младите поколения започват да възприемат чорапогащниците като остарял избор, докато марки като Spanx и Skims доминират с опции за цялостно оформяне на тялото.
Сега рестартирането на Leggs идва в повратен момент за пазара на чорапогащници, който в САЩ възлиза на 1 милиард долара през 2023 г., според данни Circana. Продажбите са се увеличили с 18% от началото на тази година. Сред 18- до 24-годишните продажбите са скачат със 76%.
Влиятелни холивудски звезди като Кристен Стюарт помагат за предефинирането на аксесоара и го правят интересен за по-младата демографска група, като го носят вместо панталони.
Изображенията в кампанията на L’eggs затвърждават тенденцията.
Асоциираният моден директор на Nordstrom Линда Куи Джанг казва, че цветните и шарени чорапогащи, както и високите чорапи до коляното, набират скорост сред по-младите клиенти, които гравитират към креативен стил. Универсалният магазин е добавил разнообразие от текстури, цветове и шарки, за да отговори на търсенето.
Според L’eggs чорапогащниците еволюират от функционален старомоден аксесоар в мощна форма на себеизразяване, което се вижда и в модните ревюта на марки като Fendi, Miu Miu и Sandy Liang. „Искаме обаче да продължим да преодоляваме пропастта между модния подиум и уличния стил по все по-бърз начин“, казват още от компанията.