Нова колекция Tetris разказва историята на култовата за много поколения игра
Освен че съдържа 18 игри, Tetris Forever поставя всички тях в хронологична линия, която можете да изследвате – от 80-те години в СССР до наши дни
За толкова проста игра Tetris има изключително богата история. Разработена в средата на 80-те години на ХХ век от Алексей Пажитнов в Съветския съюз, глобалната експанзия на играта включва сложна мрежа от авторски права върху софтуера, тайни срещи, сделки с ръкостискане и човек, който разтяга туристическата си виза до краен предел. Това е история, вдъхновила игрален филм, но най-добре може да бъде разгледана в Tetris Forever, най-новата колекция ретро игри от Digital Eclipse, пише The Verge.
Студиото се прочу със своя интерактивен документален формат. Идеята е, че вместо просто да се представят куп игри и допълнителни материали и да се остави на играчите да ги сортират, колекциите поставят всичко в хронологична линия, която можете да изследвате. Тази структура добавя контекст към игрите, така че да придобиете представа защо те са важни или интересни, преди да ги играете. Форматът е използван, за да се разкаже историята на първите пет десетилетия на Atari и как Джордан Мечнър е разработил друга култова игра от едно време - Karateka.
Той е идеален и за историята на Tetris. Подобно на предишните си колекции, Digital Eclipse използва комбинация от кратки видеоклипове в документален стил, снимки, сканирани материали от списания и реклами, както и самите игри, и ги поставя във времева линия.
В този случай започвате да гледате интервюта с Пажитнов за ранния му живот и за това как за първи път му хрумва и развива концепцията за Tetris. След това можете да поиграете на първата версия, съставена от ASCII символи, която е била достъпна на съветски компютър, наречен Electronika 60.
Оттук нататък историята се разширява, като различни фигури нахлуват, за да пренесат Tetris в останалата част на света, включително Хенк Роджърс, приятел на Пажитнов през целия му живот, който има своя собствена завладяваща история.
Както при всички свои издания, Digital Eclipse умело преплита тези сюжетни линии, показвайки на играчите значението на всяка от тях в историята на Tetris. Това е допълнено от няколко важни гласа - включително дизайнера на Tetris Effect Тецуя Мизугучи - които обясняват културното влияние на играта.
Не на последно място, Tetris Forever е страхотна колекция от игри. Тя включва 18 броя, включително някои, които никога не са били широко разпространени. Има и забележителни пропуски, а именно култовата оригинална версия за Game Boy, но колекцията заобикаля това по няколко начина.
На първо място, тя включва невероятен набор от варианти, които показват многото начини, по които Пажитнов и други дизайнери са се опитали да надградят оригиналната концепция. Освен това има неофициална версия за Game Boy, която изглежда, звучи и се играе като оригинала, макар и да няма действителния лиценз на Nintendo.
Съществува и съвсем нова версия на играта, наречена Tetris Time Warp. Тя започва като гладка, модерна версия на играта, но от време на време буквално връща играча за кратко назад във времето, преминавайки в един от многото по-стари варианти и въвеждайки някакво ново предизвикателство, което трябва да бъде решено за няколко минути. След това се връщате в настоящето.
Въпреки всички начини, по които е навлязла в попкултурата, намирането на добра версия на Tetris за игра на съвременен хардуер невинаги е лесно. Само заради това Tetris Forever си заслужава цената. Но както и останалата част от работата на Digital Eclipse, тя прави още една крачка напред и показва, че интерактивността е идеалният начин да се вникне в историята на видеоигрите.