Baidu отчете 3% спад на приходите за тримесечието, но надмина пазарните очаквания
Ръстът в бизнеса с облачни услуги с изкуствен интелект компенсира „продължаващата слабост“ в онлайн маркетинга, заяви главният изпълнителен директор на компанията
Китайският технологичен гигант Baidu отчете 3% спад на приходите за третото тримесечие, но въпреки това надмина пазарните очаквания на фона на ръста на облачните услуги с изкуствен интелект.
Приходите възлизат на 4,78 млрд. долара за тримесечието, приключващо на 30 септември. Нетната печалба се е увеличила с 14% до 1,09 млрд. долара.
Baidu отбеляза 12% ръст на приходите си главно благодарение на облачния бизнес с изкуствен интелект.
Търгуваните в САЩ акции на компанията спаднаха с близо 4% в предборсовата търговия след оповестяването на резултатите, съобщава CNBC.
За третото тримесечие на 2023 г. Baidu отчете приходи в размер на 34,45 млрд. юана (4,75 млрд. долара) и нетна печалба в размер на 6,68 млрд. юана.
Базираната в Пекин компания управлява една от основните търсачки в Китай, продава и услуги за облачни изчисления. Значителна част от приходите ѝ се формират от онлайн маркетинг.
Ръстът в бизнеса с облачни услуги с изкуствен интелект компенсира „продължаващата слабост“ в потока на онлайн маркетинга, заяви главният изпълнителен директор Робин Ли в съобщението за приходите, като коментира и представянето на генеративния AI модел Ernie и чатбота на компанията.
„Нашите силни възможности в изкуствения интелект получават все по-широко признание на пазара, за което свидетелства все по-широкото внедряване на Ernie“, отбеляза той.
Baidu популяризира чатбота Ernie като местна алтернатива на ChatGPT на OpenAI, който не е достъпен в Китай. Ботът вече има 430 млн. потребители, а програмите имат достъп до основния му модел на изкуствен интелект около 1,5 млрд. пъти дневно, което е два пъти повече от 600-те милиона през август, съобщи Baidu миналата седмица.
„Въпреки натиска в краткосрочен план, оставаме непоколебими в нашата стратегия, насочена към изкуствения интелект, и сме уверени в дългосрочната си траектория“, допълва Ли. „С по-нататъшното разширяване на AI сме окуражени да открием как може да стимулира иновациите и да създава стойност за потребителите, предприятията и обществото като цяло.“
Този месец компанията също така обяви, че нейните очила с изкуствен интелект Xiaodu ще влязат в продажба през първата половина на следващата година. Носимото устройство има най-малко една камера и използва възможностите на AI на Ernie и функциите за карти и търсене на Baidu.
Въпреки че цена все още не е разкрита, продуктът се очаква да бъде китайска алтернатива на популярните смарт очила Ray-Ban Meta.
Миналия месец Baidu обяви ротация на ръководството, като Джундзие Хе, досегашен ръководител на групата за мобилни екосистеми, стана временен главен финансов директор, а бившият финансов директор Ронг Луо пое ръководството на мобилното подразделение, допълва CNBC.
„AI Cloud продължи да показва устойчиво развитие през третото тримесечие“, заярви той в съобщението за приходите и допълни: „Междувременно Apollo Go прави оперативни крачки, затвърждавайки нашата увереност във валидността на напълно автономния бизнес модел за обслужване на превози.“
Apollo Go, която управлява бизнеса с робо таксита на Baidu, отчете ръст от 20% на годишна база в пътуванията през третото тримесечие. Средният брой пътувания на месец се е увеличил до 329 333 спрямо 287 500 през първата половина на годината, изчислява CNBC.