Кофеиновите гиганти искат да станете бариста у дома - но е по-трудно, отколкото изглежда
"Фундаменталният проблем с начина, по който тези машини за капсули приготвят кафе, е, че всъщност в тези капсули има по-малко кафе, отколкото се използва за тази напитка в заведенията", обясняват учените
Фрапето или айс кафе, приготвено у дома, никога не е същото, като това, което си поръчваме в заведенията.
Разводнява се бързо, горчи и има блудкав вкус.
Сега обаче лидерите в индустрията Nestlé и Keurig са решили да променят, опитвайки да привлекат клиентите от модерните кафенета обратно в кухнята, пише CNN.
Тази година Keurig Dr Pepper пусна на пазара машина, предназначена за айс кафе на цена под 199 долара. Компанията блесна с нова технология, обещавайки ароматна напитка със свеж вкус, постигнат чрез бързо охлаждане на кафето.
Nestle, която притежава Nespresso и Nescafé, заяви, че разработва „цялостни решения“ за клиентите, които искат да приготвят айс кафе в домовете си.
През май Nescafé пусна в Австралия и Китай концентрат за еспресо, който е предназначен за заливане с лед за приготвяне на лате или американо. Не са необходими „умения на бариста“, се казва в рекламата.
Кофеиновият конгломерат разработи и първата си смес Starbucks, предназначена за айс кафе, нови режими на създаване на някои модели Nespresso за ледени напитки, студено кафе в кутия и студена пяна Coffee mate.
Съществува обаче и научна обосновка защо студеното кафе е много по-добро в заведенията, а иновациите в машините за еспресо не отговарят на качеството, въпреки добрия маркетинг.
„Фундаменталният проблем с начина, по който тези машини за капсули приготвят кафе, е, че всъщност в тези капсули има по-малко кафе, отколкото се използва за тази напитка в кафенетата“, обяснява Кристофър Хендън, доцент по химия в Университета на Орегон, като добавя, че домашните айс кафета са с приблизително половината от силата на това, което произвежда един професионален бариста в заведение.
На този фон, производството на кафе е изложено на риск от рязко повишаване на цените, тъй като фактори като изменението на климата могат да намалят световното предлагане.
Международната организация по кафето (ICO), създадена през 1963 г. с подкрепата на ООН, съобщи през лятото, че съставната индикаторна цена на ICO - основна референтна цена за световната кафеена индустрия, е достигнала 13-годишен връх, като е била средно 226,83 цента, или около 2,27 долара за паунд.
„Ние не сме имунизирани срещу цената на кафето, далеч не“, коментира Дейвид Рени, ръководител на Nestlé Coffee Brands, по време на Деня на капиталовите пазари на компанията през ноември.
Но все пак, инвестирането в айс кафе може да има ползи за компаниите. Тъй като американските потребители все още изпитват финансови затруднения, все повече от тях предпочитат да пресъздават фантастични ледени напитки в домашни условия.
Дженифър Крайви, директор на WGSN Food & Drink, обяснява, че културата на домашното кафе е особено популярна сред по-младите потребители.
„Отчасти това се дължи на финансовия натиск, тъй като много от тях предпочитат да харчат повече за първокласни стоки за дома си, отколкото за покупки на напитки навън, но говори и за експериментаторския и индивидуален характер на по-младите поколения“, казва Крайви. „Тези потребители избират храни и напитки, за да покажат своята индивидуалност, да опитат нови неща и да покажат на приятелите си своите умения.“
Nestle, която произвежда и разтворимото Nescafé, машината Nescafé Dolce Gusto и концентрати, отбелязва, че през 2023 г. удоволствието за първи път е изместило стимулацията като причина номер едно, поради която хората пият кафе.
Студеното кафе, особено като следобедно разхлаждане, ще стимулира този растеж, смятат от компанията.
„Кафето вече не е само горещо, което се пие сутрин. Сега то е целодневна, универсална напитка, пие се горещо, студено и с вкус, което ни дава огромна възможност да отговорим на тези нови потребителски нужди“, допълва Рени.
Nestlé заяви, че една от всеки три чаши кафе, консумирани в световен мащаб, ще бъде студена. Много почитатели на напитката са от Gen Z, което е златна мина за маркетолозите.
Въпреки благоприятната тенденция, иновативните кафе машини все още имат да извървят дълъг път.
Keurig K-Brew+Chill излезе тази есен със смесени отзиви, като много клиенти в социалните медии се оплакаха, че машината им приготвя само горещо кафе. Keurig Dr Pepper не разкрива подробности за продажбите.
Според есенния доклад National Coffee Data Trends почти една четвърт от американците се наслаждават на айс кафе. И въпреки по-високите цени, те са готови да харчат за добро лате - Националната асоциация за кафе заяви пред CNN, че потребителите в САЩ харчат 32,9 млрд. долара годишно в заведенията в страната.