2025-а ще бъде годината на динамичния и забавен дизайн, който умело комбинира модерните технологии с класическите аналогови елементи с цел „бягство“ от дигиталното еднообразие.

Това показва последният доклад за тенденциите в дизайна, публикуван от Canva.

Платформата, която се използва от над 170 милиона потребители - от начинаещи любители до големи корпорации от Fortune 500 - базира прогнозите си на най-бързо нарастващите търсения в нейната система. Тези данни често се превръщат в предвестник на това какво ще бъде актуално в дизайна, когато става дума за масовия потребител.

От Canva подчертават, че потребителите все повече се вдъхновяват от визуални стилове, които съчетават иновативните технологии с естетиката на миналото, като това създава усещане за оригиналност.

Една от водещите тенденции за 2025 г. е свързана с динамиката

Според доклада на Canva, търсенията за ключовата дума „motion“ са скочили с впечатляващите 109% спрямо предходната година, а ключовата дума „анимация“ също отбелязва ръст от 78%.

Тази посока, наречена от платформата „динамично бъдеще“, варира от леки градиентни ефекти до по-сложна анимирана типография и графики.

Не е изненада, че популярността на тази тенденция нараства – в ерата на технологиите почти всичко, което консумираме, е върху екрана. Дизайнерите търсят нови начини техните проекти да изпъкнат и да бъдат запомнящи се, а движението се оказва един от най-ефективните методи за постигане на това.

Забавлението и носталгията навлизат в света на дизайна

Освен динамичните елементи, в тенденциите за 2025 г. се появява и силното желание за забавление. Търсенията на ключовата дума „funny“ са се увеличили с 36%, а на „humor“ – с 27%.

Според доклада на Canva графики с ярки цветове, игриви елементи и стилът на носталгията попадат в категорията „сериозно забавление“.

Тази тенденция показва, че хората се стремят не само към естетика, но и към дизайн, който носи радост и откъсва потребителите от ежедневието. Очаква се тези визуални елементи да превземат все повече екрани през новата година.

Canva

Човешкото докосване в дизайна няма да бъде заменено от AI

Докладът на Canva подчертава нарастващата популярност на дизайна, който е „докоснат от човека“ – естествени визуални елементи, които балансират все по-засиленото присъствие на AI във всяка една част от живота ни. Според платформата нейните AI инструменти вече са използвани над 10 милиарда пъти, но дизайнерите все още търсят начини да внесат топлина и индивидуалност в своите проекти.

Тази тенденция, която Canva нарича „Analog Meets AI“, съчетава физически и реалистични графики, които действат като противотежест на стерилния и понякога неестествен вид на изображенията, генерирани от изкуствен интелект. Търсенията за ключовата дума „scrapbook“ са се увеличили с 92%, а визуални елементи като постери с ретро ефекти, ксерокс текстури и колажи с разкъсани ръбове стават все по-популярни.

Дизайнът с аналогов характер се забелязва и в други тенденции. Елементите на ръкопис и „драсканици“ са уловени в тенденцията „refined grit“, а течението „mechanical botanical“ комбинира естествени детайли и класически шрифтове с модерна и високотехнологична визия.

Въпреки нарастващото търсене на футуристични дизайни – термини като „авангардно“ са нагоре със 71%, „кибер“ с 32%, а „техно“ с 30% – изглежда, че дизайнерите търсят баланс в проектите си. Миксът между човешкото и роботизираното ще дефинира този хибриден период.