Писането, генерирано от изкуствен интелект, вече е разпространено навсякъде в интернет. Въвеждането на автоматизирана проза понякога може да промени характера на дадено издание, точно както любими уебсайтове са купени и преустроени във фабирки за АI съдържание. В други случаи обаче е по-трудно да се твърди, че технологията е променила нещо. Тук идва примерът LinkedIn.

Притежаваната от Microsoft социална мрежа за бизнес комуникации прегръща AI, като дори предлага на абонатите на LinkedIn Premium достъп до собствените си вътрешни инструменти за писане с изкуствен интелект, които могат да „пренаписват“ публикации, профили и директни съобщения.

Инициативата изглежда работи - Над 54% от по-дългите англоезични публикации в LinkedIn са генерирани от AI, според нов анализ на стартъпа Originality AI, цитиран от Wired. Само че корпоративният стил на писане в платформата може да се окаже труден за разграничаване от истинските блогове, написани от хора.

Originality сканира извадка от 8 795 публични публикации в LinkedIn с дължина над 100 думи, които са публикувани от януари 2018 г. до октомври 2024 г. През първите няколко години използването на инструменти за писане с изкуствен интелект в LinkedIn е било почти нулево.

След това в началото на 2023 г. се наблюдава значително увеличение.

„Подемът се случи, когато излезе ChatGPT“, казва пред Wired главният изпълнителен директор на Originality Джон Гилъм. В този момент Originality установява, че броят на публикациите, предполагаемо генерирани от AI, е скочил със 189%. Оттогава той се е изравнил.

LinkedIn твърди, че не проследява колко от публикациите в сайта са написани или редактирани с инструменти на изкуствения интелект.

„Но ние разполагаме със стабилни защитни механизми за проактивно идентифициране на нискокачествено и дублирано съдържание. Когато открием такова съдържание, предприемаме действия, за да гарантираме, че то няма да бъде широко популяризирано“, казва Адам Уолкевич, ръководител в LinkedIn.

„Виждаме AI като инструмент, който може да помогне при прегледа на чернова или за преодоляване на проблема с празната страница, но оригиналните мисли и идеи, които нашите членове споделят, са от значение.“

LinkedIn е предназначена за намиране на нова работа и поддържане на връзка с бивши колеги, което означава, че е сравнително обикновена социална мрежа. Но през последните години тя развива собствена мрежа от влиятелни личности и е изненадващо популярна сред поколението Z, включително сред тийнейджърите, пише Wired. Както навсякъде другаде в интернет, хората са жадни за внимание и в LinkedIn, а стартъпите са разбрали, че могат да печелят пари, помагайки на профилите да увеличават аудиторията си. Съществува индустрия за генериране на коментари и публикации в LinkedIn с помощта на изкуствен интелект, която помага на хората с кариерно мислене да създават съдържание, с което да заслепяват потенциалните си шефове или бъдещите си клиенти.

Вместо да прекарате четири минути в умуване как да поздравите бивш колега за повишението му, сега са ви нужни четири секунди, за да съчините алгоритмично генерирана похвала.

Авторът на съдържание Адетайо Согбесан споделя пред Wired, че използва Claude на Anthropic, за да подготвя груби проекти на публикациите, които създава от името на клиенти в технологичната индустрия.

„Разбира се, след това се прави много редакция“, казва тя, но чатботът все пак „ми помага да спестя много време“. Други активни потребители, за които английският език не е роден, споделят пред списанието, че разчитат на инструменти с изкуствен интелект, за да усъвършенстват писането си на английски език и да поправят граматически грешки.

Писането с AI може да бъде противоречив избор. Някои писатели и художници се противопоставят категорично на използването на големи езикови модели, които са били обучени върху книги, уебсайтове и други произведения, написани от хора без разрешение или компенсация.

Според тях тези инструменти обезценяват човешкото писане и спомагат за навлизането в бъдеще, в което ще има много по-малко професионални възможности за хората да се издържат в тази област. В редица съдебни дела се твърди, че обучението на изкуствен интелект върху произведения на изкуството и литературата на хора без тяхното знание е равносилно на кражба.

В LinkedIn някои хора, които са приели изкуствения интелект, също са получили отпор.

Предприемачът Зак Фосдик казва, че е получил смесени отзиви за използването на автоматизирани инструменти.

„Някои хора се включиха положително, оценявайки яснотата и структурата на публикациите. Други бяха скептични или критични, като често се фокусираха върху факта, че е използван изкуствен интелект, а не върху самото съдържание. Намирам за интересно колко поляризираща може да бъде тази технология, особено след като инструменти като калкулатори или проверка на правописа, които също са форми на помощ, са широко приети.“

От една страна, LinkedIn може би по невнимание е създала идеалната лаборатория за писане с изкуствен интелект. Никой не влиза в сайта, очаквайки дълбокомислие, веселие или искреност. Това е мястото, където хората се стремят да бъдат най-приятните и безобидни версии на себе си. Изкуствеността, с други думи, е това, което всички очакват.