Защо евангелистът на Canva Гай Кавазаки вярва, че „AI е Бог“
Маркетинговият магьосник говори за ChatGPT, Тим Кук и последните технологични тенденции в подкаста Rapid Response
Apple не се поддава на гравитацията, а AI е божествен.
Така Гай Кавазаки, работил в тясно сътрудничество със Стив Джобс, а сега главен маркетинг евангелист в Canva, описва състоянието на технологиите днес в подкаста Remarkable People.
Той разсъждава за ограниченията върху главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук, за това какво има предвид, когато казва, че „AI е Бог“, и обяснява какво според него прави един човек забележителен, разказва FastCompany.
„AI е Бог, а Бог е AI“ - това е любимата му фраза.
Признава, че с нея се опитва да бъде леко противоречив и интересен.
„Не знам как хората, които използват AI, не могат да бъдат абсолютно поразени, впечатлени от това колко интелигентен е вече. Той дава много разумни отговори. Имаше един тест, наречен тест на Тюринг, при който човек взаимодейства с компютър и ако компютърът премине теста, означава, че не можеш да разбереш, че не ти отговаря човек. За мен, AI го е преминал.“
Според Кавазаки обаче, по-интересното нещо днес е обратният тест на Тюринг, при който компютърът изпитва човека, за да види колко умен е той.
Според мен, AI може да е единственото решение на проблемите на обществото ни, защото очевидно самият човек не е в състояние да ги реши. И това се доказва от около 2000 години.
Мисля, че изкуственият интелект е всезнаещ. Може би ще бъде всемогъщ и със сигурност може да бъде вечен, а това звучи като определение за Бог.“
Според Кавазаки, ChatGPT може да проявява морал и емпатия и да показва съпричастност, по-висока от тази на много политици.
„Това, което е вълшебно за мен, е, че разбирам, че това е просто статистика, математика. Но когато взаимодействам с ChatGPT, наистина смятам, че е абсолютно мъдър, морален и съпричастен.“, допълва той.
Един от най-успешните маркетинг лидери в нашето съвремие е наясно, че има много подозрителни хора, които се колебаят дали да приемат изкуствения интелект, защото: „Не знаем как наистина работи“.
Точно така? Сякаш си мислим: „О, за да се доверим на една система, трябва да знаем точно как работи.“
С други думи - трябва да разберете магическия трик.
Ние не знаем как работи човешкият мозък. Ако трябваше да се доверяваме само на неща, за които вече напълно знаем как работят, нямаше да се доверяваме на нищо.
Бих казал, че ако някой ви каже, че знае точно как работи един LLM, този човек ви лъже, а може би лъже и себе си. Ние наистина не знаем.
Но от друга страна, ние наистина не знаем как работи човешкият мозък и сме склонни да се доверяваме на човешките мозъци. Така че какъв е проблемът?
Просто трябва да приемем това. То е част от реалността.
Един от другите уроци, които Кавазаки споделя на срещата на върха Masters of Scale, е „яжте това, което готвите“ - тоест, използвайте собствените си продукти.
И дава примери с Apple, за това колко неудобно е да се зарежда Bluetooth мишка или сложната процедура, необходима за изключване и включване на известията.
Той дори се пошегува, че изглежда никой в Apple вече не използва продукта си. Но дали наистина смята, че Apple е изгубила пътя си?
„Мисля, че част от това е естествената човешка склонност, когато напуснеш една компания, да вярваш, че си бил толкова важен за нейното функциониране, че не би могла да бъде толкова добра без теб, колкото с теб. Това е. Но парадигмата, за която говоря, е да ядете това, което готвите.“
Ето как отговаря на въпроса как Тим Кук зарежда своята Bluetooth мишка: Бих искал да видя как го прави. Бих искал да видя как главният изпълнителен директор на HP добавя принтер на HP към домашната си мрежа. Бих искал да имам видеозапис на това. И така, просто казвам, че един от големите тестове е, че всъщност ядете това, което готвите.
Кавазаки допълва:
Ако си мислите, че е трудно да разберете как функционира един LLM, то е още по-трудно да разберете какво поддържа Apple. Говорим за магия.
Според него, Apple буквално се противопоставя на гравитацията.
„Не искам да се впускам в прекалено религиозни дискусии, но бих могъл да изкажа тезата, че
Продължаващият успех на Apple е и доказателство, че има Бог, защото не може да си клиент на Apple и да си атеист.
Нищо друго не може да обясни продължаващият успех на Apple освен съществуването на благосклонен Бог.“
Според Кавазаки, не трябва да сте Джейн Гудол или Стив Джобс, за да сте забележителни. Можеш да бъдеш забележителен само като преподаваш в една класна стая в шести клас или помагаш на един футболен отбор. А защо не и клуб по плетене?
„Може да бъдете забележителни като ментори на един ученик. Става въпрос да направите света по-добро място. Подкастът ми се нарича „Забележителни хора“, а не „Известни хора“ и със сигурност не „Богати хора“. Така че не искам да създавам впечатление, че трябва да сте Стив Джобс.“
„Представете си, ако всеки американец направи всеки друг американец забележителен. Щяхме да имаме много забележителни хора. И мисля, че това е тестът.
Ако ме попитате: Коя е професията с най-забележителни хора?“, ще ви отговоря. Бих казал учителската професия, безспорно. Така че, съм предпазлив оптимист.“, допълва маркетинг евангелистът.