Творческият директор на Bottega Veneta поема Chanel
Очаква се Матийо Блази да напише нова глава в модната империя на Коко Шанел
Chanel назначи Матийо Блази за артистичен директор на модните си дейности, отговарящ за всички колекции висша мода, готови облекла и аксесоари, съобщиха от модната къща.
Новината слага край на месеци усилени спекулации, отбелязва Vogue.
Ален Вертхаймер, глобален изпълнителен председател, и Лина Наир, главен изпълнителен директор на Chanel, нарекоха дизайнера в съвместно изявление „един от най-надарените на своето поколение“.
„Неговата визия и талант ще подсилят енергията на марката и позицията на лидер в лукса. Матийо Блази ще продължи да определя какво следва и ще напише нова страница за Chanel“, допълват те.
Внезапното напускане на Виржини Виар през юни 2024 г. доведе до лавина от слухове за това кой ще заеме вероятно най-желаната длъжност в модата.
Блази, който идва от Bottega Veneta, има безупречна репутация, което го прави подходящ за ролята в Chanel, която включва проектирането на 10 колекции годишно (две готови, две кутюрни, две предколекции, една круизна, една Métiers d'art, плюс Coco Beach и Coco Neige).
Роденият в Париж 40-годишен дизайнер завършва брюкселското училище La Cambre през 2007 г. и има стажове в Raf Simons и Maison Margiela, където придобива опит в областта на модата, проектирайки линията Artisanal на марката и получава признание за работата си.
През 2014 г. става старши дизайнер в Céline под ръководството на Фийби Фило, преди да се събере отново с Раф Саймънс в Calvin Klein като вицепрезидент по дизайна на дамско и мъжко облекло от 2016 до 2019 г.
През 2020 г. става дясна ръка на Даниел Лий в Bottega Veneta като директор по дизайна. След внезапното напускане на Лий той е назначен за творчески директор през 2021 г. и представя първата колекция за италианската модна къща през февруари 2022 г.
Под ръководството на Блази Bottega Veneta се превръща в една от най-актуалните марки в Милано. Тя остава особено устойчива на кризата в луксозния сектор.
През първите девет месеца на 2024 г. продажбите ѝ нарастват с 4% до 1,23 млрд. евро, което я прави най-добре представящата се марка сред модните къщи на Kering.
Ревюто за пролет/лято 2025 г. беше добре прието, като сред отличителните елементи бяха умишлено намачкани елементи, ризи на райета, вечерна рокля от пайети и др.
След новината за трансферирането на дизайнера в Chanel, Bottega Veneta обяви, че Луиза Тротер ще го наследи на поста творчески директор, допълва Vogue.
Модната империя на Коко Шанел обаче ще бъде много по-голямо изпитание за Блази.
Приходите й достигат 19,7 млрд. долара през 2023 г., което е с 16% повече на годишна база, превръщайки я във втората по големина луксозна марка след Louis Vuitton. (Модният бизнес, включващ чанти, облекло и обувки, генерира приблизително 14 млрд. долара, според изчисленията на на HSBC).
Компанията удвоява приходите през последното десетилетие и това назначение ще изиграе ключова роля в следващата фаза на растеж.
„Развълнуван съм и за мен е чест да се присъединя към прекрасната модна къща Chanel. Очаквам с нетърпение да се запозная с всички екипи и да напишем заедно тази нова глава“, заяви Блази.
Официално той ще се присъедини към модната империя през 2025 г.