Nike прави крачка в правилната посока под ръководството на новия главен изпълнителен директор Елиът Хил.

Гигантът за спортно облекло публикува приходите си за второто фискално тримесечие в четвъртък след затварянето на пазара. Приходите в размер на 12,35 млрд. долара надхвърлят очакванията за 12,13 млрд. долара, въпреки че все още са по-малко в сравнение с 13,39 млрд. долара отпреди година.

Коригираната печалба на акция възлиза на 0,78 долара в сравнение с прогнозите за 0,63 долара, но и под миналогодишните 1,03 долара.

Отчетът за приходите е първият под ръководството на Хил, който е на 60 дни като главен изпълнителен директор, но е прекарал цялата си кариера в компанията.

Хил започна разговора за приходите, като сподели, че според него Nike е „загубила“ своята „мания по спорта“.

„Ще водим със спорта и ще поставяме спортиста в центъра на всяко решение“, каза той, цитиран от Bloomberg.

Екипът му планира да реинвестира в brand storytelling за марката и да „изгради отново интегриран пазар в рамките на NIKE Direct и търговията на едро“.

През последната година акциите на Nike са спаднали с над 36%, тъй като компанията е загубила фокуса върху продуктите си и взаимоотношенията с партньорите за дистрибуция и сега трябва да се бори с възхода на маратонките на On Holding, Skechers и Hoka.

През тримесечието брутният марж намалява със 100 базисни пункта до 43,6%, главно поради отстъпки и промени в микса на каналите. Производствените разходи за продуктите се понижават, както и харченията за складиране и логистика.

Приходите на компанията от марката Nike възлизат на 11,95 млрд. долара, което е със 7% по-малко на годишна база във всички географски региони.

Приходите от бизнеса с директни доставки до потребителите, Nike Direct, спадат с 13% на отчетна база, главно поради 21% понижение в дигиталния бизнес и 2% в магазините, собственост на Nike. Приходите от продажби на едро намаляват с 3% на годишна база.

Финансовият директор Матю Френд заяви, че компанията планира да намали излишните запаси, за да освободи място за сезонните и новите продукти за следващата есен и празниците през 2025 г. Nike Digital ще се насочи към модел на пълни цени с по-малко промоционални дейности.

В резултат на това поръчките през лятото ще намалеят в сравнение с предходната година, изтъкна Френд.

„В допълнение към почистването на инвентара, в рамките на Nike Direct със сигурност има възможност да се извлече полза от нормата на маржа, за да се управлява, макар и по-малък, но по-здравословен и по-печеливш бизнес“, каза той.

Хил добави, че Nike планира да инвестира в партньорите си, а екипът по продажбите „ще трябва да печели всеки долар от отворените за покупка стоки“, като планира да осигури маркетингова подкрепа. Това би могло да даде тласък на JD Sports, Dick's Sporting Goods и Foot Locker.

Очаква се брутният марж за следващото тримесечие да се понижи с около 300-350 базисни пункта, тъй като Nike се стреми да „изчисти и пренастрои пазара“, каза Френд.

„Мисля, че трябва да приемем, че възстановяването ще отнеме известно време“, казва Симеон Сигел от BMO Capital Markets пред Yahoo Finance.

„Търговията тук е дали искате да вярвате в надеждата, или ще се оставите да бъдете задържани от числата? И мисля, че реалността е такава, че за компания като Nike надеждата може да бъде силна.“