Повече съдържание и нови възможности за създателите му: Какво предстои в социалните мрежи през 2025 г.
Как персонализираните алгоритми, инфлуенсърите и новите технологии ще променят ландшафта на онлайн комуникацията и сигурността
Докато се приближаваме към края на 2024 г., светът на социалните мрежи дава множество знаци за предстоящи грандиозни промени. TikTok е на ръба да прекрати дейността си в САЩ, докато X под ръководството на Илон Мъск продължава да губи потребители. В същото време Bluesky набира скорост и привлича все повече внимание.
През последните години виждаме сериозни промени в начина, по който социалните мрежи и онлайн платформите взаимодействат с потребителите. Не съществува единна тенденция, обхващаща целия дигитален свят - нещо, което е популярно днес, може да бъде забравено още утре.
И все пак, една от основните промени е в продължителността на съдържанието, което, изненадващо, става по-дълго. TikTok например тества нов формат с по-дълги видеоклипове, а Snapchat и YouTube вече позволяват да се публикува до три минути видеосъдържание. Прогнозите показват, че през 2025 г. ще видим още по-дълги видеоклипове във всички тези социални мрежи.
Тези промени предоставят нови възможности за печалба.
Инфлуенсърите са основни играчи в икономиката на създателите на съдържание, казва пред Fast Company Рей Грейди, изпълнителен директор на Worksuite. Според него броят на инфлуенсърите, които работят с маркетингови екипи, се е увеличил с 300%.
Грейди дори предвижда, че инфлуенсърите ще бъдат най-бързо растящата категория фрилансъри през следващата година и ще играят все по-голяма роля в различни индустрии като маркетинг, реклама, развлечения, търговия и дори политика.
Създателите на съдържание започват да се утвърдяват като нови медийни магнати. Те стартират свои производствени компании и превръщат социално ориентираните формати в качествени развлекателни продукти, които могат да съперничат на традиционните медийни канали като телевизията.
Според прогноза на агенцията за маркетинг с инфлуенсъри Billion Dollar Boy, линията между създатели на съдържание и марки ще става все по-неясна, като създателите ще се трансформират в мощни брандове със свои лични продукти и услуги.
Но не всички прогнози са положителни. Съществува и нарастващ риск от измами в социалните мрежи.
Според Стив Коб, главен информационен директор в SecurityScorecard, AI генерираните атаки в социалното пространство ще стават все повече през 2025 г.
Използването на ботове и големи езикови модели за измами в платформи като X и LinkedIn вече е широко разпространено. Прехвърлянето към мултимодални модели, които включват аудио, видео и текст, може да доведе до нови и по-сложни начини за измами – например видео съобщения в Snapchat и Instagram или дори видеоразговори в реално време в конферентни системи.
Когато злонамерени лица използват напреднали AI технологии, очаквайте да видите още по-реалистични измами, които ще заобикалят традиционните системи за сигурност.
Тези атаки могат да използват дори видео срещи в Zoom, за да манипулират и експлоатират цели, създавайки нови предизвикателства в сигурността на онлайн пространствата.