От Париж до Ница, през малкото градче Тьонвил в източната част на Франция има едни и същи сцени на радост.

Хиляди превъзбудени хора, тийнейджъри и цели семейства, чакат с часове с една-единствена надежда: да получат автограф от Inoxtag.

Първият том на Instinct, последният проект на суперзвездата на YouTube, чупи рекорди: 150 000 продадени копия за две седмици и дори повече от биографията на лидера на крайнодясното Национално обединение Жордан Бардела, отбелязва Euronews.

Инес става Inox

За да си обясним този успех, трябва да се върнем назад във времето.

Inoxtag, чието истинско име е Инес Беназуз, е роден през 2002 г. в Леваллуа-Пере, близо до Париж. На 11 години младежът вече се снима на компютъра, докато играе Minecraft и излъчва видеоклиповете си на живо в YouTube. Инес става стриймърът Inox.

10 години и стотици видеоклипове по-късно... детето, превърнало се в тийнейджър, създава свой отбор по електронни спортове (Croûton), подписва договор с един от световните лидери в онлайн развлеченията (Webedia) още преди да е изкарал матурата си и вече има почти 9 милиона абонати в канала си в YouTube.

Според Сорая Хайредин, експерт в WOO-Groupe Olyn, агенция, специализирана в областта на инфлуенсърите и дигиталното съдържание, този успех се основава на умело съчетание на автентичност, дързост и разказване на истории.

„Той успя да изгради интимна връзка с общността си, като остана верен на себе си и редовно взаимодейства с абонатите си. Тази близост засилва привързаността на аудиторията му, което е ключов лост в маркетинга на инфлуенсърите“, казва тя пред Euronews. „Неговото еклектично и завладяващо съдържание варира от игри до грандиозни проекти“.

Големи проекти и още по-големи вълнения

Грандиозните проекти се превръщат в негова запазена марка. От плуване с акули, оцеляване седем дни на необитаем остров или колоездене на 320-километровото трасе Париж-Рубе... Inoxtag непрекъснато въвежда иновации и вече не се задоволява само с видеоигри.

Влогове, документални филми, песни... Той се разнообразява, разширява аудиторията си, като изследва нови платформи като Instagram, X и Twitch.

Това е печеливш залог и рецептата, която му е позволила да се открои от тълпата и да оцелее в свръхконкурентния сектор на създателите на съдържание.

Inoxtag има 20 милиона абонати. А с успеха му идват и парите: Смята се, че парижанинът печели средно по 15 000 евро на месец от YouTube - без да се броят сделките с неговите спонсори и партньорства. Това е достатъчно, за да накара всеки да мечтае за още по-големи неща.

Inoxtag се отправя към върха на света

2023: Матис Дюма, планински водач в Шамони, получава телефонно обаждане от Inoxtag.

„Отначало бяхме малко подозрителни един към друг“, разказва той. Двамата са на различни светове. Но след няколко разменени реплики алпинистът приема предизвикателството, убеден, че ютубърът не търси „само създаване на шум“.

Следва една година на интензивна подготовка, чак до големия старт. Останалото е история, дори за тези, които никога не са чували за Inoxtag: само за 24 часа документалният филм Kaizen събира 11 милиона гледания, което е изключителен рекорд според YouTube.

Продадени са 340 000 билета, от които 40 000 в чужбина за предпремиерни прожекции в киносалоните преди безплатното му излъчване онлайн.

„Не очаквахме такъв огромен отзвук“, признава Дюма.

Много хора виждат в документалния филм илюстрация на нуждата да надскочиш себе си - тема, която е скъпа на сърцето на самия ютубър.

„Второто послание е да се откъснем от екраните и социалните мрежи, и да излезем да изследваме природата. Макар да знаем, че това е двусмислено, тъй като правим документален филм за YouTube“, признава алпинистът.

Това е Kaizenparadox. Като кара другите да искат да го следват, той рискува да допринесе за проблемите, които отделя време да заклейми - например замърсяването на планините.

Два месеца след излизането си документалният филм е събрал 40 милиона гледания и над 140 000 коментара, а Inoxtag е спечелил над 400 000 абонати - и много пари. И тези цифри продължават да растат.

Лидер на младото поколение

Kaizen затвърждава трансформацията на Inoxtag от стриймър в инфлуенсър за по-младото поколение.

За Джулиан, 17-годишен фен от самото начало: „Inoxtag е по-интелигентен от другите ютубъри, той кара хората да мислят. Занимавайте се повече със спорт, бъдете по-малко на телефона, прекарвайте повече време със семейството... Но също така вярвайте в мечтите си“.

Това е философия, която е убедила дори майка му Вероника: „Той не е от моето поколение и в началото имах много предразсъдъци. Мислиш, че тези млади хора нямат какво интелигентно да кажат, но когато се заинтересуваш, разбираш, че има много подходящи видеоклипове.“

Inoxtag не се колебае да изразява мнението си по социални, екологични и културни въпроси, което му отрежда решаваща роля в обучението и повишаването на осведомеността на младите хора.

Многобройните марки, които си сътрудничат с него или го следват, не грешат. 22-годишният инфлуенсър е златна възможност да се насочат към нови клиенти и да повишат своята видимост.

Макар че следващият му проект все още не е известен, Инес вече е поставил крайната си цел: да бъде запомнен, когато напусне дигиталния свят. По собствените му думи „може да мечтаете за невъзможното“.